خطبه‌ی اول

السلام عليكم و رحمة‌الله و بركاته

بسم‏اللَّه الرّحمن الرّحیم‏

«الحمدللَّه ربّ العالمین نحمده و نستعینه و نؤمن به و نتوكّل علیه و نصلّى و نسلّم على حبیبه و نجیبه و خیرته فى خلقه سیدنا و نبینا ابى‏القاسم المصطفى محمّد و على اله الأطیبین الأطهرین و صحبه المنتجبین و السّلام على ائمّة المسلمین و حماة المستضعفین و هداة المؤمنین.

 اوصیكم عباداللَّه و نفسی بتقوى اللَّه.»

امام صادق علیه ‌السّلام در تفسیر آیه شریفه «فَأَمَّا مَنْ أَعْطى وَاتَّقىٰ. وَصَدَّقَ بِالْحُسنىٰ. فَسَنُیسِّرُهُ لِلیسرىٰ؛ لیل(92) آیه 5-7. مى فرمایند:

«فَأَمَّا مَنْ أَعْطى» الخمس «واتّقى» ولایة الطواغیت «وصدّق بالحسنى» بالولایة ، «فسنیسّره للیسرى» فلا یرید شیئاً من الخیر الا تیسّر له(3)؛ بحار الأنوار: ج24 ص46.

«اعطی» یعنی «خمس». شما مؤمنین باتقوا مستحضر هستید كه هر مسلمانی می‌بایست دارای حساب و كتاب مالی باشد و اولین روز درآمدش را بعد از گذشت یكسال مبنا قرار بدهد و چنانچه علاوه‌ی بر مؤونه زندگی‌اش، درآمدی مانده باشد باید یك‌پنجم آن را «خمس» بدهد. این بدان معنا نیست كه هر مسلمانی می‌تواند لطف كند و «خمس درآمدش در هر سال را بپردازد. خیر، معنی آن این است كه ای مسلمان، ای مؤمن و ای متقی باید بدانی كه اگر سر سال خمسی یك‌میلیون تومان پول داشتی كه از هزینه‌ی عادی زندگی‌ات بیشتر شده است، 200هزار تومان آن را از آن خود ندانید، نگویید من یك‌میلیون تومان درآمد به‌دست آورده‌ام باید بفرمایید 800هزار تومان درآمد دارم، زیرا یك‌پنجم آن مال شما نیست، متعلق به شما نیست. یك‌پنجم درآمد شما از آن خدا، رسول و دیگر موارد مشخص‌شده می‌باشد. و نكته‌ی مهم این است كه تا یك‌پنجم درآمد سالیانه‌ات را جدا نكنی، حق دخل و تصرف در مابقی آن را ندارید، اگر تصرف بكنید، تصرف عدوانی كرده‌اید، مگر با اذن ولی‌امر و مرجع تقلید باشد.

«و اتقی» را نیز امام صادق علیه‌السلام، تفسیر فرموده‌اند كه مبارزه با طاغوت است و انكار ولایت طواغیت و اطاعت از ولایت حق كه همان اولی‌الامر و ولایت ائمه سلام‌الله‌علیهم‌اجمعین است. یكی از بارزترین نشانه‌های اهل تقواست و چنانچه كسی مصداق «اعطی» و «اتقی» بشود، «فلایرید شیئاً من الخیر الا تیسراً» بحارالانوار جلد 24 ص 46. مطمئناً چنان مؤمن باتقوایی هر چه كه از خیر بخواهد برایش فراهم می‌گردد.

در ادامه‌ی بحث هفته‌های قبل، ذكر این نكته ضروری است كه آن بحث بسیار مهم و ضروری است، یكی از نیازهای جدی جامعه‌ی امروز ما می‌باشد. اختلافات والدین با فرزندان و برعكس جدی است. ادبیات فیمابین آنان باید مورد توجه قرار بگیرد. انشاءالله وقتی كه به چگونگی شیردادن برخی از مادران به فرزندان، كیفیت و درصد عمل زایمان غیرطبیعی، و اختلافات بین همسران و فرزندان، فرار دختران، طلاق و ازدواج مطرح بشود، آن وقت خواهید گفت كه این بحث بسیار مهم است.

خوب، راجع به اذان در گوش‌های نوزادان، برداشتن كام آنان و عمل اختصاصی برای پسران، عقیقه و از قبیل گفتیم. امروز مسایل مربوط به نام‌گذاری را فهرست می‌كنیم و تفصیل آن‌ها را برای بعد می‌گذاریم :

1-         انتخاب نام نیكو برای فرزند و سنت در نام گذارى،

 انتخاب نام خوب حق فرزند است

نام خوب بهترین هدیه به فرزند است

تاءثیر نام خوب در قیامت

در قیامت انسانها را به نام مى خوانند

بهترین نام پسران، بهترین نام دختران

نام دشمنان اهل بیت (علیهم السلام ) را

بر كودكان خویش مگذارید

نام مبغوضین را بر مگزینید

زنده كردن خاطره شهدا با نامشان :

شیر و تاءثیر آن در شخصیت فرزند

اجر مادر در شیر دادن به فرزند خود

شیر مادر، بهترین شیر

انتخاب دایه براى شیر دهى به كودك

امام صادق(علیه السلام) امام صادق علیه‌السلام كه در شرایط خاص تاریخی قرار داشت كه عبارت بود از انقراض امویان و استقرار عباسیان كه سال‌ها به طول انجامید، برای تربیت بیش از 4000 نفر از فقهای برجسته و طراز اول كه بسیاری از آنان مأذون از طرف امام بودند در نقل حدیث و اینك در علم رجال مورد استناد قطعی و حتمی فقهاء و مجتهدین جلیل‌القدر هستند و مطابق روایاتی كه آنان فرموده‌اند، فتوا می‌دهند كه راوی آن‌ها یكی از آنان باشد، بعضاً می‌گویند خیلی بیشتر از 4000 نفر بوده‌اند. آنهم كسانی مانند امام خمینی قدس‌سره، آیت‌الله‌معظم خامنه‌ای كبیر مدظله، آیت‌الله جوادی آملی دامتبركاته، كه در تفسیر مانند دریا مواج است. شما ملاحظه كردید یك امام خمینی قدس‌سره، و یك رهبر معظم انقلاب مدظله، و یك جوادی آملی دامت‌بركاته چه كرده‌اند و چه می‌كنند. حالا تصور بفرمایید حداقل 4000 نفر مانند این جلیل‌القدرها و عظیم‌الشأن‌ها چه كرده‌اند. تاریخ اسلام مرهون زحمات آنان است. این از معجزه‌های امام صادق علیه‌السلام است.

امام صادق(علیه السلام) براى این كار از سه راه وارد شد;

اول، تشكیل جلسات درس كه در مسجد رسول خد(صلّی الله علیه وآله) تشكیل مىشد و ورود به آن براى همه اعم از شیعه و اهل سنّت و غیر آنان آزاد بود.

دوم،تشكیل مجالس خصوصى كه اغلب در منزل آن حضرت انجام مىگرفت و فقط اشخاص خاص در آن شركت مىكردند.

سوم، تربیت شاگردان بحاث و مبلغ امثال هشام بن حكم و مؤمن طاق (ابوجعفر احول) و دیگران كه همهجا تبلیغ مىكردند و بدعت گذاران و مدعیان زعامت دینى از دستشان خواب راحت نداشتند.و مؤمن طاق (ابوجعفر احول) و دیگران كه همه جا تبلیغ می‌كردند و بدعت گذاران و مدعیان زعامت دینى از دستشان خواب راحت نداشتند.

و امام امام صادق یا پیشواى صادق (ع)در اندیشه مقام معظم رهبرى‌ كه ید طولایی در سیره‌ی و تاریخ اسلام و ائمه‌ی هدی علیهم‌السلام دارد، حضرت ایشان در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نوشته‌اند به اسم پیشوای صادق كه بخش‌هایی را یادآور می‌گردد :

دو قضاوت درباره امام صادق(ع) دربین مردم وجود دارد :

دو قضاوت درباره امام صادق(ع) دربین مردم وجود دارد كه ‏هر دو محل تامل است. قضاوت اول حمایت ‏آمیز است: آن امام بزرگ؛ فرصتى طلایى براى تعلیم و تربیت ‏به دست آورد و چنان غرق در نشرعلم و دین شد كه نتوانست ‏به فریضه امر به معروف و نهى از منكرعمل كند و ناچار شد در مقابل حكام ظلم و جور به مدح و ستایش وتملق بپردازد! قضاوت دوم اعتراض‏آمیز است: او در زمانى كه ظلم و جنایت از در و دیوار مى‏بارید، ره عافیت در پیش گرفت و از رسالت‏انسانى یك رهبر غفلت ورزید و به درس و بحث دل خوش كرد! در حالى ‏كه شیعیانش گرفتار تعقیب و زندان و شكنجه و تبعید و قتل و غارت‏ بودند.

هیچ یك از آن دو قضاوت؛ پایه و مایه استوار و صحیحى ندارد. هردو قضاوت براساس چند روایت مجعول شكل گرفته است كه دقت درمحتواى آن؛ ساختگى بودن آن را آشكار مى‏سازد، زیرا ساحت رفیع ‏امامت ‏بسى پاك‏تر و والاتر از آن است كه آلوده به تملق و ستایش ‏بیجا؛ آن هم نسبت ‏به طاغوت‏ها و ستمگران گردد. علاوه برآن كه ‏برخى از این روایات، اساسا سند ندارد.

در برخى از روایات مذكور كه سندى براى آن ذكر شده، راوى‏ شخصى است ‏به نام ربیع حاجب. ربیع كیست؟ ربیع آجودان مخصوص ‏منصور خلیفه عباسى و به تعبیر آن روز حاجب او بود. او نزدیك ‏ترین و مورد اعتماد ترین شخص در دستگاه منصور بود و در سال‏153 هجرى به مقام وزارت نیز رسید و تا آخر زندگى منصور (سال‏158 هجرى) در پست وزارت باقى ماند. شگفت آور است كه عاقلى؛ سخن ‏نزدیك‏ترین یار خلیفه را درباره ذلت و تضرع دشمن خلیفه، بى‏هیچ ‏تحقیق و جستجویى بپذیرد!.

نظریه و داورى صحیح درباره امام صادق(ع) و سایر امامان‏علیهم السلام ، قضاوت سومى است كه با تحقیق درمنابع و مآخذ ودقت در آن به دست مى‏آید و آن این است: امامان شیعه، همانند خود پیامبر(ص) هدفى‏ جز این نداشتند كه نظام عادلانه اسلامى را با همان ‏ویژگى‏ها و اهدافى كه قرآن روشن كرده ایجاد كنند و یا استمراربخشند. زیرا امامت؛ تداوم نبوت است. براین اساس، برنامه عمومى‏ امامان علیهم السلام دو بخش اساسى و انفكاك ‏ناپذیر داشت:

الف) تبیین ایدئولوژى اسلام.

ب) تامین قدرت اجرایى و اجتماعى.

6- امامت از نظر تاریخى چهار دوره را پیمود:

الف) سكوت.

ب) قدرت.

ج) شهادت.

د) جهادى دیگر.

دوره اول از رحلت رسول اكرم(ص) شروع شد و با آغاز حكومت

‏ امیرالمؤمنین(ع) پایان یافت.

دوره دوم؛ دوره حكومت امام على(ع) و امام مجتبى(ع) است.

دوره ‏سوم عبارت از بیست ‏سال میانه صلح امام حسن(ع)

 (سال 41 هجرى) و شهادت امام حسین(ع) (سال 61 هجرى) است.

دوره چهارم؛ بعد ازشهادت سیدالشهداء(ع) تا دو قرن بعد و آغاز غیبت است.

انتظارات امام صادق(ع) از شیعیان

انجام عمل شایسته و دارا بودن اوصاف بایسته

1-         حسابرسی اعمال

2-         دوری از گناه و محرمات :

3-         رسیدگی به اهل و عیال

4-         توجه به قرآن و تلاوت آن

5-         خدمت رسانی به مردم :

6-         ولایت مداری و ولایت پذیری

صفات آمر به معروف و ناهى از منکر : 

« إِنَّما یأْمُرُ بِالْمَعْرُوفِ وَ ینْهى عَنِ المُنْکَرِ مَنْ کانَتْ فیهِ ثَلاثُ خِصال:1ـ عالِمٌ بِما یأْمُرُ، عالِمٌ بِما ینْهى.2ـ عادِلٌ فیما یأْمُرُ، عادِلٌ فیما ینْهى.3ـ رفیقٌ بِما یأْمُرُ، رَفیقٌ بِما ینْهى. 1ـ به آنچه امر کند دانا باشد و بدانچه نیز نهى کند دانا باشد،2ـ در آنچه امر کند عادل باشد و در آنچه نیز نهى کند عادل باشد،3ـ به آنچه امر کند با نرمش امر کند و بدانچه نیز نهى کند با نرمش نهى کند

در بحث امربه‌معروف و نهی‌ازمنكر، نكته‌ای كه بسیار مهم است، این است كه آمر به معروف به آنچه دستور می‌دهد، دانا باشد، یقین داشته باشد. آن چیزی كه الآن دیگران به آن امر می‌كند، معروف و باصواب و باثواب است. و همچنین به آنچه را كه نهی می‌كند، دانا باشد و بداند كه كاری كه از دیگران می‌خواهد تا انجام ندهند، مصداق منكر باشد. اما متأسفانه برخی از نمازخوانان یا مسجدی‌ها كه خود را حزب‌اللهی هم می‌خوانند، به جای امربه‌معروف در حقیقت امر به منكر می‌كنند، چگونه؟ مثلاً یك جوان با سبك و سیاق غالب امروز وارد مسجد می‌شود كه نماز بخواند، خوب موهای خود را مطابق بعضی از مدهای كذایی درست كرده است. آقای حزب‌اللهی و مسجدی یك جوری با او برخورد می‌كند كه دیگر هرگز رو به سوی مسجد نخواهد كرد، عملاً امر به مسجد نیامدن كه خود بزرگ‌ترین منكر است، كرده است و انتظار ثواب هم دارد، چرا؟ چون نمی‌داند.

 باید بداند به چه چیزی امر می‌كند، مسلماً می‌بایست بفهمد كه آنچه را نهی ‌می‌كند گناه است، باید خودش نیز عامل به آن نباشد و با رفق و مدارا نهی كند. اگر خدای ‌ناكرده یكی از اعضای ستاد نمازجمعه در نمازجمعه حاضر نشود خوب به دیگران نمی‌تواند بگوید كه شما در نمازجمعه شركت كنید.

بسم‏اللَّه‏الرّحمن‏الرّحیم‏

..............................................................

خطبه‌ی دوم

بسم‏اللَّه‏الرّحمن‏الرّحیم‏

الحمدللَّه ربّ العالمین. والصّلاة والسّلام على سیدنا و نبینا ابى‏القاسم المصطفى محمّد و على علىّ امیرالمؤمنین والصّدیقة الطّاهره سیدة نساءالعالمین و سبطى الرّحمة الحسن و الحسین و على‏بن‏الحسین و محّمدبن‏على و جعفربن‏محمّد و موسى‏بن‏جعفر و علىّ‏بن‏موسى و محمّدبن‏على و على‏بن‏محمّد و الحسن‏بن‏على و الخلف‏الهادى المهدى. حججك على عبادك و امناءك فى بلادك. و صلّى على ائمّةالمسلمین و حماةالمستضعفین و هداةالمؤمنین. اوصیكم عباداللَّه بتقوى‏اللَّه.

بحث تقوا را در خطبه‌ی دوم با فرمایشاتی از حضرت آقا رهبر معظم انقلاب اسلامی آغاز می‌كنیم كه فرموده‌اند:

ميلياردها دلار ريخت و پاش!

 ما مردم مسرفى هستيم، ما اسراف مى‏كنيم؛ اسراف در آب، اسراف در نان، اسراف در وسائل گوناگون و تنقلات، اسراف در بنزين. كشورى كه توليدكننده نفت است، واردكننده فرآورده نفت - بنزين - است! اين تعجب‏آور نيست؟! هر سال ميلياردها بدهيم بنزين وارد كنيم يا چيزهاى ديگرى وارد كنيم براى اين‏كه بخشى از جمعيت و ملت ما دلشان مى‏خواهد ريخت و پاش كنند! اين درست است؟! ما ملت، به عنوان يك عيب ملى به اين نگاه كنيم.(54)

حربه‏بودن تحريم، ريشه در عيب ما

 اين‏كه مى‏بينيد بعضى از فضولهاى خارجى، دولتهاى خارجى، دائم و دم‏به‏ساعت، چندين سال است كه ملت ما را تهديد مى‏كنند كه تحريم مى‏كنيم، تحريم مى‏كنيم، تحريم مى‏كنيم - بارها هم تحريم كرده‏اند - به خاطر اين است كه چشم اميدشان به همين خصوصيت منفى ما است. ما اگر آدمهاى اهل اسراف و ولنگارى در خرج باشيم، ممكن است تحريم براى آدم مسرف و ولنگار سخت تمام بشود، اما ملتى كه نه، حساب كار خودش را دارد، حساب دخل و خرج خود را دارد، حساب مصلحت خود را دارد، زياده‏روى نمى‏كند، اسراف نمى‏كند، تحريم كنند، بر يك چنين ملتى از تحريم، ضررى وارد نمى‏شود.(55)

كمك ما به ضربه دشمن!!!

 امروز ما آن مقدارى كه داريم از ضايعات نان ضرر مى‏بينيم، يعنى همين نان خشكى كه از خانه من و شما خارج مى‏كنند كه به نظر ما هم هيچ نمى‏آيد، معادل بخش عظيمى از قيمت گندم وارداتى ما است. اين مطلب را مسؤولين مى‏گويند، امناى من و شما مى‏گويند. ببينيد اسراف چه كار مى‏كند! اسراف در نان، اسراف در آب، اسراف در برق، اسراف در مصالح ساختمانى، اسراف در انواع و اقسام كالاهاى گوناگون، اسراف در اسباب‏بازى بچه و در وسايل تجملاتى! عزيزان من اين اسراف، همان كارى را با كشور مى‏كند كه دشمن مى‏خواهد! او از آن طرف به وسيله نفت، به وسيله تحريم اقتصادى و انواع و اقسام ضربه‏ها، بر ملت ايران ضربه وارد مى‏كند، از اين طرف هم خود ما با اسراف و صرفه‏جويى نكردن، ضربه او را تكميل مى‏كنيم! حرف من اين است.

كمك به كشور با اصلاح الگوى مصرف

 علماى اعلام و ائمه جماعات و خطباى محترم بر حجم ارشاد و رهنمودهاى خود بيفزايند و قشرهاى ميليونى مردم را متوجه طرق نگهبانى از اسلام و احكام مقدسه آن و حراست از جمهورى اسلامى نمايند و به توده‏هاى متعهد ميليونى اسلامى، لزوم تشريك مساعى در تمام امور كشورى و لشگرى و اقتصادى و اجتماعى و فرهنگى را گوشزد نمايند و به آنان توصيه كنند كه براى كمك به اقتصاد كشور كه امروز از اهم مسائل است، از اسراف، تبذير و استعمال امور تشريفاتى و تجملى اجتناب نمايند.

مردم ما روزانه حداقل 70میلیون لیتر فقط مصرف می‌كنیم می‌دانید یعنی چی؟ آن از 25 كشور جهان بنزین وارد می‌كنیم.

اما مناسبت‌های این هفته:

24 مهرماه روز به‌آتش‌كشيدن مسجد جامع كرمان، و روز جهاني غذا، و روز تربيت بدني و ورزش، سالروز ولادت باسعادت كريمه‌ي اهل‌بيت سلام‌الله‌عليها در هفته‌ي آينده است. آغاز دهه‌ي كرامت است، روز دختران، آغاز هفته حج است و روز صادرات.

در رابطه با روز دختران بايد عرض كنم كه به اندازه‌اي كه مكتب عزيز اسلام به زن ارزش و بها داده است هيچ مكتب مادي و يا الهي ديگر نداده است.

 زن در اسلام تا آنجا گرامي داشته شده است كه حتي مي‌تواند جهت شيردادن به فرزند خودش، از همسرش مزد بگيرد. در خانه‌ي شوهر هيچ چيز بر زن واجب نيست به‌جز مسايل خاص زناشويي. اسلام به زنان عزت داده است نه غرب.

 غرب زن را ذليل كرده است. غرب زن را به يك كالاي بنجل جنسي مبدل ساخته است. غرب زن را بي‌حيثيت ساخته است. اين اسلام عزيز است كه اجازه داده است كه در جمهوري اسلامي كه زير نظر ولي‌فقيه اداره مي‌شود، امثال خانم دكتر مرضيه وحيددستجردي به مقام وزارت برسد. يكي از كارهاي خوب و تاريخي جناب آقاي دكتر احمدي‌نژاد، معرفي شخصيت برومندي چون خانم دكتر وحيددستجردي براي وزارت بهداشت و درمان معرفي كرد. در موقعيت قبلي بنده از اين خواهر محترم و مكرم كه در آن روزگار همكار بنده بودند، دعوت كردم تا به جيرفت تشريف بياورند و چنين كردند و در دانشگاه جيرفت و در جمع هزاران نفر از دانشجويان در معرفي سركار ايشان عرض كردم:

دانشجويان عزيز، دختران و پسران، آن بانويي كه اسلام مي‌خواهد، يعني خانم دكتر وحيددستجردي. آن خانمي كه جمهوري اسلامي آرزو دارد يعني مثل خانم دكتر وحيددستجردي. در حجاب بهترين، در تدين بهترين، در تخصص بهترين فوق‌تخصص، در بيان فوق‌العاده رسا، بليغ و فصيح و در عرضه و كارآمدي هم نمونه است كه حالا الحمدلله محك تجربه به ميان آمده است و دكتر دستجردي سفيدروي خواهد شد زيرا در او غش نبوده و نيست. سركار ايشان انشاءالله از وزيراني كه تاكنون آمده‌اند و جملگي مرد بوده‌اند، بهتر اداره كنند و مديريت مثال‌زدني به يادگار بگذارند. در حقيقت خانم دكتر وحيد كه روز شنبه ميهمان ما همداني‌ها مي‌باشند، نمونه كامل يك زن مورد توجه اسلام است.

امام خمينی قدس سره فرموده‌اند :

اسلام با فحشاء مخالف است. نه با تمدن.

آزادى غربى؛ بدتر از اسلحه قلدرها ، اين آزادى غربى (است) كه هر كس هر كارى دلش مى‏خواهد، بكند، ولو اين‏كه فحشا باشد. اينطور آزادى در ايران نمى‏تواند باشد، اين‏هايى كه فرياد از آزادى مى‏زنند، اين‏ها غرب‏زده‏اند، اين‏ها آزادى غربى را مى‏خواهند.(

اسلام و خط قرمز تجدد و تمدن‏ ، در اسلام، تمام آثار تجدد و تمدن مجاز است، مگر آن‏هايى كه فساد اخلاق بياورد، فساد عفت بياورد. اسلام آن چيزهايى را كه مخالف با مصالح ملت بوده است، آن‏ها را نفى كرده. آن‏هايى (را) كه موافق با مصالح ملت است، آن‏ها را اثبات كرده است.(

اسلام و زن‏ ، اسلام مراعات بانوان را در تمام جهت، بيش از هر كس نموده و احترام به حيثيت اجتماعى و اخلاقى آن‏ها موجب شده است كه از اين نحو اختلاطِ مخالف با عفت و تقواى زن جلوگيرى كند، نه آن‏كه خداى نخواسته آنان را مانند محجورين و محكومين قرار داده. مگر فقط علامتِ عدمِ محجوريت آن است كه در اين مجلسها وارد شوند؟!

عرصه اجتماعى و لزوم حفظ عفت عمومى‏، امروز خانمها بايد وظايف اجتماعى و وظايف دينى خودشان را عمل بكنند و عفت عمومى را حفظ بكنند و روى آن عفت عمومى، كارهاى اجتماعى و سياسى را انجام بدهند، كه با استناد به وزارت خانم دكتر دستجردی توضيح داده شد.

جا دارد كه در امروز كه روز 24 مهرماه است اول جریان به‌آتش‌كشیدن مسجد جامع كرمان را به دست ناپاك شاه ملعون متذكر شوم. جوانان به خاطر ندارند اما مسن‌ترها می‌دانند كه رژیم سفاك پهلوی برای سرد و خاموش‌ساختن شعله‌های فروزنده‌ی انقلاب اسلامی به‌وسیله ساواك جنایتكار، دست به یك سر اقداماتی می‌زد كه دهشت‌زا و پركشتار و فجیع بود و از همه آنان نتیجه عكس گرفت و مردم سراسر كشور شعار می‌دادند. كتاب قرآن را، مسجد كرمان، ركس آبادان را، ژاله‌ی تهران را شاه به آتش كشید. شما داستان به‌آتش‌كشیدن مسجد سینما ركس آبادان را به خاطر بیاورید كه با چه نیت شوم و دست پلیدی به وجود آمد. در داستان به‌آتش‌كشیدن مسجد جامع كرمان و سوختن كتاب خدا در آن مسجد، چیزی به‌جز ننگ و نفرت ابدی برای شاه نمانده است. خوب است اینجا و امروز یكی از شعارهای بهار 56 مردم كرمان را قبل از 24 مهرماه 57 برای مردم و جوانان اسدآبادی یادآوری كنم.

«در ارتش خمینی ما همگی سربازیم، زنده‌ی ظالم‌سوز و كشته‌ی انسان‌سازیم. حفظ قرآن ما بسته بر جان ما، مرگ بر شاه، مرگ بر شاه.»

مردم بدانید و مطمئن باشید كه كه همچنان باید مرگ بر شاه گفت، زیرا تا بشر هست، شیطان هست و تا شیطان وجود دارد، شاهان نیز به شیطنت و شرارت مشغولند، بنابراین لاینقط باید شعار مرگ برشاه درون، نفس اماره، و مرگ شاه برون، غرب و استكبار و صهیونیسم ، سر داد. اسم عوض شده است، تا حدودی ابزارها تغییر كرده‌اند، مابقی خیر، هدف همان است كه شاه ملعون و معدوم داشت.

غرب جايزه صلح نوبل را به چه كسانى مى‏دهد؟

شبكه‏هاى تلویزیونى العربیه، الجزیره قطر، سى.ان. ان آمریكا و بى. بى. سى انگلیس روز جمعه هفته گذشته همزمان، خبر اعطاى جایزه صلح نوبل به اوباما را مخابره كردند. خبرى كه به سرعت در همه رسانه‏ها پخش شد و تعجب همگان را برانگیخت. آنگونه كه بى.بى.سى اعلام كرد: وى از بین 200نامزد، این جایزه را از آن خود كرد و تعجب رسانه‏ها و همگان را برانگیخت.

نوبل كه بود

 «آلفرد نوبل» در سال 1833 (176 سال قبل) در استكهلم سوئد به دنیا آمد. در سن 33 سالگى موفق به كشف «دینامیت» شد. وى هدف از اختراع دینامیت را كمك به كارگران معدن عنوان كرد اما این كشف به زودى در خدمت تولید سلاح‏ها و جنگ‏افزارهاى نظامى قرار گرفت و به او لقب «تاجر مرگ» دادند.

 آلفرد نوبل با تولید سالانه 65 هزار تن دینامیت، ثروت هنگفتى فراهم كرد به گونه‏اى كه در اروپا به عنوان یك تاجر بزرگ كه داراى كارخانه‏هاى فراوان و گردش مالى عظیمى است، شهرت پیدا كرد.

 نوبل در سالهاى آخر عمرش مورد زخم‏زبان‏هاى بسیارى به خاطر كشف دینامیت و استفاده از آن در كشتار مردم قرار گرفت، بنابراین در سال 1895 یعنى یك سال قبل از مرگش وصیت‏نامه‏اى را تنظیم كرد كه بر مبناى آن 96 درصد ثروتش را براى پایه‏گذارى مراسم اهداى 5 جایزه در رشته‏هاى فیزیك، شیمى، پزشكى، ادبیات و صلح اختصاص داد كه بیشترین خدمت را به بشریت كرده باشند.

 «آلفرد نوبل» در وصیت‏نامه‏اش مى‏گوید: «جایزه صلح را به كسى دهید كه براى ایجاد برادرى در میان ملت‏ها و انحلال یا كاهش نیروهاى نظامى یا برگزارى یا حمایت از همایش‏هاى صلح‏طلبانه بزرگترین و بهترین كار را انجام مى‏دهد.»

آن‏هايى كه نوبل گرفته‏اند

 جایزه صلح نوبل تا كنون به برخى افرادى داده شده كه به شدت اعتبار این جایزه را مخدوش نموده است. از جمله این افراد عبارتند از:

 1- اسحاق رابين نخست وزیر رژیم صهیونیسیتى و مناخم بگين نخست وزیر اسبق این رژیم كه صدها جنایت هولناك و عملیات‏هاى تروریستى را علیه زنان و كودكان و ملت فلسطین را طراحى و اجرا كرده‏اند.

 2- در سال 1986، جایزه صلح نوبل به «الاى ويسل» صهیونیست معروف آمریكایى داده شد كه به دشمنى شدید با مسلمانان به ویژه فلسطینیان مشهور بود. اعطاى جایزه به این فرد، اعتراضات گسترده‏اى را در دنیا به همراه داشت.

 3- در سال 1973 جایزه صلح نوبل به هنرى كيسينجر وزیر خارجه اسبق آمریكا اعطا شد. وى در حمایت از سیاستهاى رژیم صهیونیستى آن قدر شهره عام و خاص است كه به او لقب «سایه موشه دایان » داده‏اند. نقش كیسینجر در قتل عام مردم ویتنام و طراحى و اجراى كودتاى آلنده در شیلى كه منجر به كشته شدن دهها هزار نفر شد و دهها جنایت دیگر علیه بشریت انكار ناشدنى است.

 اعطاى جایزه صلح به كیسینجر آنقدر غیر متعارف بود كه «هنرى كوماگر» مورخ شهیر آمریكایى‏در این باره نوشت: اعطاى جایزه صلح نوبل به كیسینجر به معناى نادیده گرفتن و حذف نقش وى در جنگ ویتنام صورت پذیرفت. این جایزه جنگ‏طلبى را مجاز جلوه داد و گویا كمیته صلح نوبل مى‏خواهد ما این اقدام را تأیید كنیم و عاملان آن را به فراموشى بسپاریم.

 4- جيمى كارتر رئیس جمهور اسبق آمریكا كه دستور قتل‏عام مردم مظلوم ایران را در جریان انقلاب اسلامى به شاه مخلوع ابلاغ كرده بود و به اعتراف مقام آمریكایى، جنگ تحمیلى با حمایت همه جانبه آمریكا و رژیم صهیونیستى به ایران تحمیل شد، در سال 2002 این جایزه را دریافت كرد.

 5- ياسر عرفات تا زمانى كه علیه اشغالگران صهیونیست مبارزه مى‏كرد، به عنوان یك تروریست معرفى‏مى شد، ولى پس از امضاى قرارداد سازشكارانه و قربانى كردن حق مردم فلسطین و سازش در برابر رژیم صهیونیستى، در سال 1994 موفق به دریافت جایزه صلح نوبل شد.

 6- انورسادات رئیس جمهور مصر، تا زمانى كه در كنار جمال عبدالناصر با رژیم صهیونیستى مبارزه مى‏كرد، یك جنگ‏طلب معرفى مى‏شد ولى بعد از امضاى توافقنامه ننگین كمپ دیوید، مرد صلح لقب گرفت و در سال 1978 موفق به دریافت این جایزه شد.

 ارزيابى و جمع‏بندى دريافت كنندگان جوايز صلح نشان مى‏دهد كه اين جايزه به كسانى كه :

 1- حاكمیت بى‏قید و شرط نظام سرمایه‏دارى غرب را نمى‏پذیرند.

 2- آن‏هایى كه با جهان اسلام همراهى دارند.

 3- حامیان جنبش‏هاى آزادیخواه و استقلال طلب‏

 4- مخالفان رژیم صهیونیستى و

 5- اعتراض كنندگن به جنایات وحشیانه صهیونیست‏ها، هیچگاه اهداء نشده و در آینده هم مطمئن باشید كه نخواهد شد.

چند كلام از امام را به بهانه اعطاى جايزه صلح نوبل به اوباما، رئيس جمهور آمريكاى جهانخوار، تقديم می‌دارد :

1-      تا دنیا به این صلح‏دوستانِ دروغین مبتلا است، روى امنیت و صلح و آرامش را نخواهد دید

2-      عصر تمدن و ترقى؛ عصر شیطانها!

3-      همه گرفتاریهاى جهان، مال این قدرتهاى بزرگى است كه ادعا مى‏كنند كه ما این كارها را براى صلح مى‏كنیم.

  صلح‏دوستان؛ جنگ‏افروزان اول عالم!!! ، آن‏ها با اسم صلح‏دوستى، جنگ‏افروز اول جهانند

انوشيروان عادل و اوباماى صلح‏طلب!!! ... براى شاه عباس آن قدر تبلیغ كردند، با این‏كه در صفویه شاید (آدمى) بدتر از شاه عباس نبوده، در قاجاریه (هم) آن قدر از ناصرالدین شاه تعریف كردند و شاه شهید (گفتند) و امثال ذلك، در صورتى كه یك ظالم غدارى بود كه شاید بدتر از دیگران (بود). آن تبلیغات كه در آن وقت بود، همیشه بوده است. عدالت‏گسترى انوشیروان مثل صلح‏دوستى رئیس جمهور آمریكا است.

امام خمينی در جایی دیگر بدین مضمون فرموده‌اند‌: حتی یك شاه عادل در تاریخ نداریم، یك تحقیق مفصل بنده راجع به كورش كرده‌ام، از دیگران بیشتر آدم كشته باشد ، كمتر نكشته است.

صدام هم مدعى صلح‏طلبى بود صدام مدعى (بود) كه من صلح‏طلبم، سرتاسر كشور در طرف جنوب و غرب را غصب كرده (بود) و (مى‏گفت كه) من صلح‏طلبم. به این معنا اسرائیل هم صلح‏طلب است،

            سلاحهاى بزرگ و مدرن براى تأمين صلح!!!، آن چیزى كه دنیا را تهدید مى‏كند، سلاحها و سرنیزه‏ها و موشكها و امثال این نیست. آن چیزى كه دارد این سیاره ما را در سراشیبى انحطاط قرار مى‏دهد، انحراف اخلاقى است. اگر انحراف اخلاقى نباشد، هیچ یك از این سلاحهاى جنگى به حال بشر ضرر ندارد. .

اين همه جنگ به خاطر تحقق صلح!!!، آن كه مى‏گوید ما براى صلح قیام كردیم و مى‏خواهیم در دنیا صلح باشد، همه جنگها را این‏ها راه مى‏اندازند. همین جنگ (هشت ساله) را آن‏ها راه انداختند كه در دنیا صلح پیدا بشود! همه جا جنگ راه مى‏اندازند كه صلح پیدا بشود!.

نابودى جنگ‏افروزى مدعيان صلح در گروِ... ، اگر این مسلمین، ده روز منافع خودشان را از شرق و غرب قطع كنند، آن‏ها سر جاى خودشان مى‏نشینند، ولى افسوس این است كه نمى‏فهمند چه باید بكنند. آن‏ها را ترسانده‏اند به طورى كه اگر چنانچه (این كارها را) بكنید، چه خواهد شد.

صلح و آرامش در گرو رهايى از مدعيان صلح‏،  تا دنیا به این آرامش‏طلبان و صلح‏دوستان و طرفداران حقوق بشر مبتلا است، روى امنیت و صلح و آرامش (را) نخواهد دید و آنچه آرزوى بشر است تحقق نخواهد یافت، بلكه تنها بشر به بركت مكتبهاى توحیدى و مؤمنان واقعى آن‏ها است كه به آزادى و سعادت خواهد رسید، نه مثل دولتهاى مسیحى و یهودى و دولتهاى به اصطلاح اسلامى؛ آنان كه وابسته و پیوسته به قدرتهاى شیطانى هستند كه ضرر این وابستگان و پیوستگان از ضرر ابرقدرتها براى ملتهاى در بند، نه تنها كمتر نیست كه بیشتر است.

خداوند شر اشرار شرير صهيونيسم و امريكای جنايتكار را از سر مسلمين جهان، خصوصاً ايران و فلسطين كم و كوتاه بگرداند.

خدا چهره كريه اين رئيس جمهور منافق و حقه‌باز امريكا را برای همه‌ی جهان، بالاخص برای دنيای اسلام، افشا بگرداند تا نتواند بيش از اين به اسم اسلام و مسلمانی و نام مسلمانی كه دارد ، مسلمان عالم را فريب بدهد.

بسم‏اللَّه‏الرّحمن‏الرّحیم‏

..............................................................

والسلام عليكم و رحمة‌الله و بركاته

نوشتن دیدگاه
تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید

روز عید فطر كدورت‌ها را دور بریزید

روز عید فطر كدورت‌ها را دور بریزید زادسرجیرفتی: مردم مسلمان با حضور یك‌پارچه در عید فطر تمام كدورت‌ها را دور ریخته و پس از یك ماه عبادت ، دل‌هایشان آماده یك زندگی مملو از معنویت و شادابی می‌شود ادامه . . . گروه استانها / حوزه همدان...

در پاسخ به نامه‌ی پویش مردمی آوای هلیل

در پاسخ به نامه‌ی پویش مردمی آوای هلیل تمدن های تاریخی و مانا، در کنار آب ها و رودخانه‌ها، توسط کسانی که محل استقرار خود را، موطن همیشگی برگزیده اند، ساخته، پرداخته، و عالم گیر شده‌اند. بنابراین استعمال کلمه تمدن هلیل، غلط، غیرراست، و جیرفت زدا خواهد بود. احتمالآ در خاطر مبارکتان باشد که سال های سال...

جنایات سبزِ سیا،موساد،ام آی ۶، 1388

جنایات سبزِ سیا،موساد،ام آی ۶، 1388 بنده‌ شك ‌ندارم ‌كه ‌جریان ‌نفاق، ‌كه ‌دست‌ نیاز به سوی ‌ترامپ ‌دراز كرده ‌است، هیچ آخوندی چه خوب و چه بد مثل خاتمی را، هیچ وقت قبول نداشته و ندارد، طراحان طرح آشتی ملی، به‌ چیزی ‌كمتر از سرنگونی نظام جمهوری ‌اسلامی ‌ایران و تسلط مجدد امریکا، رضایت ‌نخواهند...

نوکر دربست ترامپ، الهی خدا بکشد تو را

نوکر دربست ترامپ، الهی خدا بکشد تو را تو در کمین نشسته‌ای تا انتقام ناکامی‌های چهل ساله‌ات را، از تار، تنبور، وافور، کاباره، رقاصه‌ها، قمار، شراب، مستی‌ها شبانه، خوردن و بردن شاهانه، و . و ...، همه و همه را، از امام و مولا و مقتدای مؤمنان و شهیدان و آزادگان، حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی، بگیری، که مثل...

بوی خوش عصیان حزب‌الله، علیه اشرافیگری

بوی خوش عصیان حزب‌الله، علیه اشرافیگری قلم و بیان زادسرجیرفتی, [21.07.17 17:35] https://www.instagram.com/p/BWzzK9djf_b/ زادسرجیرفتی: از عید سعید فطر و شعر حماسی دکتر میثم مطیعی، و سخنان امروز نماینده محترم دانشجویان، قبل از خطبه‌های نماز جمعه، بوی خوش انقلاب و عصیان اهل ولاء، علیه اشرافیگری و کداخداپرستی استشمام می‌شود. به گمانم طولی نکشد که شعار "روحانی امریکایی،...

به امید تودهنی زدن به ترامپ بدکاره

به امید تودهنی زدن به ترامپ بدکاره ما که جزو انقلابیان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، به راه، آمان و اهدافمان، آگاه، مؤمن، مصمم و جدی بودیم، و اکنون نیز، و تا زنده هستیم ان‌شاءالله چنینیم. بنده و مانند نگارنده، یقین و ایمان داشتیم که شکنجه دیدن در راه خدا، ثواب دارد، سرباز امام زمان علیه‌السلام...

امریکا که ایران نیست که رئیس جمهورش

امریکا که ایران نیست که رئیس جمهورش امریکا که مثل کشور ما که نیست که رئیس جمهور بتواند حتی خدای‌ناکرده ساز مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران را هم، کوک کند. یا عناصر مخالف اصل نظام را، مسؤولیت بدهد. یا مقابل حکومت پنهان (رهبری) امریکا بایستد، هرگز، کما...

دغدغه‌هایی از فضای مجازی کشور(2)

دغدغه‌هایی از فضای مجازی کشور(2) اغلاط املایی تا دلتان بخواهد. زیاد خوانده و می‌خوانیم که "خواهش می‌کنم"، را خواهشاً می‌نویسند؟ "ثانیا"، را دوماً، "ثالثاً" را سوماً، ...، "تاسعاً"، را نهماً، و قس علی هذا. حالا هرچه بگویید آقا، در زبان فارسی تنوین نداریم. شما دکتر شدید، فوق لیسانس گرفتید، نماینده مجلس بوده‌اید، باید...

طنز کمدین ها، و عصبی شدن اصلاح‌طلبان

طنز کمدین ها، و عصبی شدن اصلاح‌طلبان در استخر اختصاصی فرح دیبا در کوشک، و در حال شنا و در کمال سلامت جسم و تن، دعوت حق را لبیک گفته است، و اینک کسی نمی‌تواند به سبب مرگ اینچنینی آن مرحوم، بر نظام مردمسالاری دینی، انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای عظیم‌الشأن مدظله‌العالی، انقلابیون ولایتمدار، حزب‌الله راستین، اصول‌گرایان...

بگویند ... آقازاده جاسوس است تعجب ...

بگویند ... آقازاده جاسوس است تعجب ... كسانی در انگلستان موفق شدند دكترا بگیرند كه تز دكتراشان را آنان برایشان معین كرده‌اند و اطلاعات ریز را از اینان گرفته‌اند، مثلاً گفته‌اند شما تز دكترایت را راجع به ایلات و قبایل ایرانی، شما راجع به ساخت و ساز مسكن در ایران، شما راجع به عملكرد سپاه پاسداران از...