حجت الاسلام زادسر جيرفتي گفت: اگر دستگاه قضايي کشور 50 درصد وظايف قانوني خود را انجام دهد جامعه در ابعاد مختلف سالم مي شود که اين مهم بايد مورد توجه مسوولان دستگاه قضايي قرار گيرد ادامه . . .

 

 

حادثه 7 تیر

 

این حادثه نشانه‌ی افتخار امت و استحكام انقلاب است.

پشتوانه‌ی حركت ملت اسلامی ایران و رمز استمرار جمهوری اسلامی ایران است. طوفانی‌ترین حادثه‌ی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا الان حادثه هفتم 7 تیر است. حادثه‌ی هفتم 7 تیر، بزرگترین حادثه در تاریخ انقلاب اسلامی ایران، و قطعاً از بزرگترین تاریخ اسلام است.

رئیس قوه قضایه‌ی به همراه هفتادو دو تن 72 ، از سیاستمداران و بزرگان و سران سه قوه به درجه‌ی رفیعه‌ی شهادت نائل آمدند. حادثه بس بزرگ و این كشتی انقلاب اسلامی به ناخدایی امام بود كه این طوفان آن را آسیب نزد. و خدا بكشد منافقین را، خدا بكشد فرقان و فرقانی‌ها را كه چه خوب تشخیص دادند، چه خوب به موقع برای دشمن شناسی كردن ، دشمنان دین و دشمنان انقلاب در دشمن شناسی خودشان خوب فهمیدند، بزرگترین دشمن آنان رهبری بود، بزرگترین دشمنان آن‌ها بهشتی و دیگرانی كه مورد سوء قصد آن نانجیبان قرار گرفتند بودند و هستند، و چه ضربه‌ای زدند به پیكر جمهوری اسلامی، خدا می‌داند و بس. فقط همین كه امام در شهادت بهشتی گریه كرد و فرمود: به تنهایی یك ملت بود، بهشتی خار چشم دشمنان اسلام بود. خدا روحش را از ما شاد كند.

حادثه‌ی هفتم تيرماه به تصویر كشنده‌ی نقش شهید و شهادت بود ، شهادت بهشتی انقلاب را بیمه كرد، كار مظلومیت بهشتی به آنجا رسيد كه بعضی‌ها شعار می‌دادند ؛ "بهشتی، بهشتی طالقانی را تو كشتی".

 الآن "حضرت آقا" را می‌شود به آن تشبیه كرد ، من خودم شنیدم و شاهد بود كه عده‌ای شعار می‌دادند: بهشتی، بهشتی طالقانی را تو كشتی، و آن مرد خدا همیشه باسط‌الوجه بود چون حلیم بود، الان هم نسبت به رهبر معظم انقلاب همان حرف‌هایی كه راجع به بهشتی می‌زدند، می‌زنند و می‌نویسند، كه خدا به حق شهید بهشتی به آنها فرصت ندهد.

بلی، حادثه‌ی هفتم تيرماه به تصویر كشنده‌ی اثبات تروریسم بودن دشمنان نظام و حامیان آنها بود .

در رابطه با قوه قضایه من چند نكته را یاداشت كردم برای شما می‌خوانم كه از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، و امام بنیان‌گذار جمهوری اسلامی هستند، و آن مطلبی را كه گفتم و بعضی‌ها تیتر كردند " هنوز دستگاه قضايی آنچه را كه مورد توقع رهبری است، انجام نداده است، در حقیقت حرف خود آقا بود، نه حرف من كه حالا این را عرض می‌كنم.

دفاع از مظلوم از وظایف اصلی قوه قضائیه است.

اقامه‌ی عدل، مبارزه با فساد و تبعیض، اهل زد و بند و ساخت و پاخت نبودن،، تعارف را و رودربایسی و مجامله را كنار گذاشتن، اگر قاضی بگوبد حالا طرف امام جمعه است، آن یكی روستایی است، من جانب امام جمعه را بگیرم، این دیگر كارش تمام است این قاضی جهنمی است، طرف نماینده مجلس است، خوب باشد. اگر طرف رئیس جمهور هم باشد اگر ناحق گفته است، تمكین نكن ای قاضی با خدا و با شرف، حكم خدا را اجرا كن، نترس خدا پشت سر تو است.

دنبال مطامع و هوس‌های خود نرفتن، قوه قضایه باید نیروی انسانی را تأمین كند. كه ما الان 50% از نیرو ها را داریم طبق فرمایش رئیس دادگستری اسدآباد. باید همه تلاش كنیم گرچه قوه قضایه‌مستقل است امام نماینده محترم مجلس می‌تواند این مطالب را به قاضی‌القضات منعكس كند،. چرا ما باید آن طور كه گفتند پزشكی قانونی در اسدآباد نداشته باشیم؟ خیلی برای من عجیب است. آقای نماینده مجلس،آقای فرماندار، آقای هلال احمر چه طور اسدآباد پایگاه مستقل خون‌گیری و انتقال خون ندارد؟.

قوه قضایه باید دستمال پاك باشد تا شیشه را پاك كند. كارهای نیمه تمام را هم در ابعاد مختلف به پایان برساند.

 قوه قضایه‌ی ملاك و معیار سلامت جامعه است اگر هر كس بخواهد بدون جامعه اسلامی ایران چگونه جامعه‌ی است باید نگاه كند به عمكرد قوه قضایه.

نبض دستگاه اداری و وضعیت عمومی كشور با قوه قضایه‌ی می‌طپد. قوه قضایه‌ی اگر 50% كارهایش را انجام دهد دیگر هیچ مدیر یا رئسی نمی‌تواند تخلف كند، سالم می‌شود در ابعاد مختلف.

قوه قضایه‌ی برای عدالت است. معیار عدل هم قانون است.

غایت مطلوب دستگاه قضایی، ايمان به مأمن بودن برای همه‌ی مردم است.

قوه‌قضایه‌ی یعنی جایی كه هر كس را در هر جایی كه به او ظلم كردند لباس‌هایش را بپوشد بگوید الان می‌روم محكمه و داد خود را زده و حق خود را می‌گيرم. این یعنی قوه‌ی قضائیه‌.

و این مطلب را آقا با صدای بلند فرموده: كه با صدای بلند به سه قوه اعلام می‌كنم كه باید فقر، فساد، تبعیض برچیده شود . كه ان‌شاءالله در رأس مبارزه‌ر با اینها قوه قضایه‌ی است كه بايد بيشتر توجه كند. 

تشكر می‌كنم از قوه قضایه‌ی سراسر كشور و از خدماتشان قدردان هستیم و اگر گاهی اوقات مطلبی را هم می‌گوییم از نواقص این دلیل بر بی‌توجهی بر نیمه پر دستگاه قضایی نیست. خصوصاً بر عملكردش با فتنه اخیر و اخیراً با سران فتنه كه از شاهكارهای قوه قضایه‌است و ما صمیمانه تشكر می‌كنم از آیت الله لاریجانی و از ایشان و همه‌ی مجموعه‌ی قضایه‌ی می‌خواهیم با تیغ عدالت هر چه زودتر ریشه فتنه را كه هنوز هم آتش زیر خاكستر است، در این كشور بخشكانند ان‌شاءالله.  

یادی از مرحوم شهید اسد‌الله لاجوردی كنیم كه آن را هم باید بگوییم از شهدای قوه قضایه‌ی .

یك داستانی را آقای رفیق دوست فرمودند كه خدمت آقای لاجوردی بودم ،‌آقای لاجوردی به من گفت: رفیقدوست ، امام امت  در يك شما و من را حكم داد، سرپرستی بهترین بندگان خدا را در این كشور به تو دادد، یعنی رئیس بنیاد جانبازان، و سرپرستی بدترین بندگان خدا را به من لاجوردی داد، یعنی زندانیان را، و لاجوردی آن توفیق بزرگ الهی شهادت نصیبش شد و رفت، و خدا رحم كند به امثال آقای رفيقدوست، و خدا آقای رفیقدوست را هم عاقبت به خیر كند.

          در رابطه با بحث سید جمال و من افتخار می‌كنم كه امام جمعه اسدآباد هستم و اگر ایراد می‌گیرم، اگر گفتم آن دو مظلب را حل نكنید می‌روم، كه اگر حل نكنید خواهم رفت،

==============

خطبه اول

السلام علیكم و رحمة‌الله و بركاته

اعوذبالله من‌الشیطان‌الرجیم

بسم‌الله‌الرحیم‌الرحیم

و الحمدللَّه ربّ العالمین نحمده و نستعینه و نتوكّل علیه و نستغفره و نصلّى و نسلّم على حبیبه و نجیبه و خیرته فى خلقه حافظ سرّه و مبلّغ رسالاته بشیر رحمته و نذیر نقمته سیدنا و نبینا ابى‏القاسم المصطفى محمّد و على اله الأطیبین الأطهرین المنتجبین الهداة المهدیین المعصومین سیما بقیةاللَّه فى العالمین و السّلام على ائمّة المسلمین و حماة المستضعفین و هداة المؤمنین.

اوصیكم و نفسی بتقوی‌الله و نظم امركم

در آستانه‌ی ولادت آسمانی بزرگ متقی جهان خلقت پس از رسول خدا، و صاحب خطبه‌ی معروف متقین، علی‌بن ابی الطالب علیه‌السلام، قرار گرفته‌ايم، كه همه‌ی ما افتخار شیعه بودن آن حضرت را داریم، شما و خودم را به تقوای الهی دعوت می‌كنم و به تبعیت از فرامین آن قرآن ناطق و امام المتقین و مولی‌الكونین كه ابوتراب علیه‌السلام  است فرا می‌خوانم، همو او كه ولادت با سعادتش از وقايع منحصر به فرد تاریخ بشر است كه در خانه كعبه رخ داده است و يكی از اعياد بزرگ ماست كه اين عيد خجسته را به شما و همه‌ی شیعیانش و به حضور رهبر عظیم الشأن انقلاب و به محضر انور فرزند اطهر و برومندش حجت‌ثانی عشر عجل‌الله‌تعالی فرجه‌الشريف، مبارك باد.

در چند روز پیش ولادت امام جواد، ابن رضا علیه السلام  بود او كه تنها فرزند ذكور حضرت ثامن‌الحج علیه السلام بود، این هفته احادیث راجع به تقوا را، از آن بزرگوار تقدیم می‌‌نماییم.

قال الجواد علیه السلام:"ثلاث من عمل‌الابرار؛ قامة‌الفرائض، واجتناب‌المحارم و احتراس من‌الغفلة فی‌الدين"؛سه چیز است كه علامت آدم‌های اهل تقوا است، آدم‌های نیكوكار یعنی شما ان‌شاءالله و از بركت شما ما هم بتوانیم این علامت‌ها را دارا بشویم.كه عبارتند از:

1.     "قامة‌الفرائض،"؛ قیام كننده واجبات هستند، برای واجبات الهی اهل قیامند، اهل مقاومت هستند، استقامت می‌ورزند. استقامت را كه خدا به پیامبر فرمود :"فاستقم كما امرت" این استقامت را مد نظر دارند. اين‌ها حداقل رتبه‌ی تقوا است، یعنی كمترين‌ترین وظیفه‌ی متقی اقامه‌ی فرایض است.

2.     "واجتناب‌المحارم"؛ دوری گزیدن و اجتناب ورزیدن از محارم، یعنی حرام‌ها، یعنی گناهان، یعنی كبائر، ترك كی‌كنند، یعنی دروغ‌گویان نیستند. غیبت كننده‌گان نیبستند، تهمت زننده‌گان نیستند، و به اصطلاح امروزه زیرآب دیگران را نمی‌زنند، اجتناب كنندگان از محارم. پدر و مادر را اذیت و آزار نمی‌دهند، در مغازه كم فروشی نمی‌كنند، در اداره حداكثر ساعات اداری را كار مفید انجام می‌دهند،خلاصه گناه نمی‌كنند.

3.     "و احتراس من‌الغفلة فی‌الدين"؛ توجه دارند كه از دین خارج نشوند. اگر مرد است در احكام الهی توجه دارد، نگاهش را حافظ است، زبانش را صیانت می‌كند، اگر زن است حجابش را توجه دارد. رفتار و گفتارش را مورد عنایت دارد كه تحریك كننده نباشد.

اینها نشانه‌های ابرارند كه شما همه اين نشانه‌ها را دارید ان‌شاءالله. زیرا نماز گذاران جمعه كه این توفیق بزرگ الهی را پیدا می‌كنند لاجرم حداقل علامت‌های ابرار را باید دارا باشند و الحمدالله شما دارا هستید.

امروز صبح قرار بر این بود كه این حقیر جمعه سروران بزرگوار دعا خوانان ندبه را دقایقی تضیع وقت شریفشان بنماییم و بحث مفصلی را آماده كرده بودم تا در رابطه با دعا كه تقدیم محضر انور آن امام زمانی‌های بزرگوار داشته باشم،  ولیكن پس از مشرف شدن به زیارت آن جمع جمیل، دیدم هوا بسیار آلوده است، آلودگی هوا جوری بود كه استنشاق گرد و غبار آلوده را بنده حس می‌كردم، لاجرم بر خودم جایز ندانستم كه وقت مردمان را در این هوای آلوده بگیرم، به همین جهات گفتم بحثی را كه می‌خواستم خدمت شما بگویم خلاصه‌اش را در خطبه اول نماز جمعه‌ی امروز عرض می‌كنم و آن پیرامون دعا است.

دعا چیست؟؛

دعا یعنی ندا ، ندا یعنی صدا كردن، یعنی كسی را خواستن، فریاد زدن، "ربنا اننا سمعنا منادياً للايمان ان آمنوا، فامنا . . . "؛ پروردگارا ما شنیدیم كسی ندا می‌داد و ما را به سوی تو، داعی بود، دعوت كننده بود، می‌گوییم دعوت كردم، دعوت شدم همه‌ی این‌ها از دعا است. دعا  یعنی خواندن، یعنی ندا كردن، معنی لغوی آن یعنی ندا و خواندن. در اصلاح دینی یعنی دست تضرع به سوی پرودگار بالا بردن و از خدا مسألت داشتن می‌باشد.

كسی به پیامبر اسلام خاتم النبیین محمدبن عبدالله صلی‌الله عليه و آله وسلم، عرض كرد یا رسول الله بهترین دعا چیست؟ فرمود: "خيرالدعا، دعائی و دعاءالانبياء من قبلی، و هو لا اله الا الله، وحده لا شريك له، له‌الملك و له‌الحمد، يحيی و يميت، و هو حی لا يموت، بيده‌الخير و هو علی كل شیء قدير. (رياض‌السالكين)"؛

 بهترین دعا، دعایی است كه من داشتم دارم و دعايی است كه پیامبران قبل از من داشتند و آن چه بود؟ "و هو لا اله الا الله، وحده لا شريك له، له‌الملك و له‌الحمد، يحيی و يميت، . . ."؛ سائل پرسید یا رسول الله در اين فرمايش شما، دعا نیست، درخواست نیست، فقط مدح و ثنا است، همه‌اش تعریف و تمجید از پروردگار است، حمد و ستایش باری تعالی است، فرمود آری ، مدح و ثنا گفتن از هر كسی، حتی غیر از خدا، این معنی در آن نهفته است، كه آقا به من توجه كن، وقتی ما از كسی تعریف می‌كنیم در حقیقت توجه او را درخواست می‌كنیم، این، در آن نهفته است.

 غیر خدا اگر مدحش را بگوییم، می‌داند كه تو نسبت به او سائل هستی. خدواند تبارك و تعالی نمی‌داند؟!. اولین كلام همه‌ی انبیاء "قولوا لا اله الا الله تفلحوا "؛ اگر همین "لا اله" را توجه كنیم، عمل كنیم همه‌ی مشكلاتمان حل می‌شود، اگر مشكل داریم مشكل در این است كه "لا اله" گویی ما مورد خدشه است، "لا اله"  گویی واقعی نستیم، غیر خدا را لا نمی‌گوییم. اگر غیر خدا را لا ،یعنی نه بگوییم، "الا الله" در قلب ما سكنی می‌گزیند و قلبی كه جایگاه پروردگار شود و "عرش‌الرحمن" گردد آن قلب هرگز گرفتار مسائل مختلف نخواهد شد، كما این‌كه بزرگان دین ما این چنین بودند، ائمه‌ی ما  صلوات الله اجمعین، این چنین بودند و امام زمان ما حجت ثانی عشر عجل الله تعالی فرج الشریف، این چنین است.

پس دعا یعنی خواستن، حالا خواستن‌ها فرق می‌كند، معنی استجابت دعا این نیست كه اگر یك وقت ما یك چیزی را از خدا بخواهیم و خدا اجابت نكرد، بگوییم اجابت نشد، البته برخی دعاها مستجاب نمی‌شوند، به خاطر بعضی از گناهان كه در اوایل دعای كمیل می‌خوانیم، "اللهم اغفر لی الذنوب التی تحبس الدعا" خدایا مرا از آن گناهانی كه دعا را حبس می‌كند، دعا را نمی‌گذارد بالا برود، من را از آن گناهان حفظ كن، كه حالا اگر فرصت شد راجع به گناهانی كه موجب عدم استجابت دعا می‌شوند خواهیم گفت.

اما همیشه این گونه نیست كه اگر یك چیز از خدا خواستیم و اجابت نشد، بگوییم خدا به من توجه نكرد، مثالی كه زده‌اند، گفته‌اند در فصل كاشت دیم، وقتی كه كشاورز همه‌ی امورات دیم را انجام داد و بذر را در زیر خاك كرد، می‌آید می‌نشیند و دست به دعا بلند می‌كند، خدایا باران رحمتت را ببار كه اگر باران نبارد، اگر رحمت الهی‌ات نازل نشود، حاصل زحمت كشی من در فنا است و می‌سوزد، در همان حال آن كسی كه خشت‌مال است و هزاران خشت را، با زحمت فراوان از قالب بيرون آورده است و در  زير آفتاب پاییز و یا بهار قرار داده است كه خشك شود كه از راه گذران فروش خشت‌ها و یا پخت خشت‌ها  زندگی را بگذرانند، همزمان با دعای كشاورز، این آقای خشت‌مال هم دعا می‌كند ، عكس دعای كشاورز. كشاورز كه دیم كاشته است، دعا می‌كند كه خدایا باران ببار كه من رزقم  را بگیرم، خشت زدن دعا می‌كند كه خدایا یك چند روزی باران نبار كه خشت‌ها خشك بشوند، حالا كدامش استجابت می‌شود ،‌آن به مشیت پروردگار بستگی دارد، حالا این گونه نیست كه در وقتی كه خشت آن خشت زن روی زمین است و باران بارید دعای آن مستجاب نشده است، این تشخیص با خدا است. بنابراین نسبت به دعا و اجابت آن باید توجه كنیم.

يكی از گناهانی كه مانع استجاب دعا می‌شوند بی‌نمازی است، دعای "بی‌نماز"مستجاب نمی‌شود، شاعر فرموده است :

اگر خواهی ببخشی لقمه‌ای نان

بده بر سگ مده بر بی‌نمازان

جهنم تار گشت از بی‌نمازان

خدا بی‌زار گشت از بی‌نمازان

بی‌نمازی موجب عدم اجابت دعا است كه ان‌شاءالله در اسدآباد بی‌نماز نداشته باشیم.

سگی كه الان در این شعر مورد توجه شاعر قرار گرفته و به بدی از او ياد شده است، می‌گوید سگ در حقیقت از بی‌نماز بهتر است، سگ فواید بسیار دارد، فواید بسيار برای سگ نوشته‌اند كه ان‌شاءالله اگر یك وقت فرصت بود برای شما خواهم گفت. فواید متعدد برای گاو، الاغ، اسب نوشته‌اند كه حقیقتاً زندگانی بشر، به خاطر ویژگی‌های این حیوانات می‌گذرد.

در حالی كه مورد طنز قرآن كریم هم قرار دارند"مثلهم كمثل‌الكلب"؛ مثل آنان كه این چنین هستند، یعنی ظالمند مثل سگ است." ؛ مثل كسانی كه می‌دانند و عمل نمی‌كنند،"‌مثل الذین حملوا التوراة ثم لم‏یحملوها کمثل الحمار یحمل اسفارا بئس مثل القوم . . . "؛ مثل آنان كه می‌دانند و عمل نمی‌كنند،  مانند الاغی است كه بار آن كتاب است، و يا "واقصد فی مشیک واغضض من صوتک ان انکر الاصوات لصوت الحمیر; پسرم! در راه رفتن، اعتدال را رعایت کن، از صدای خود بکاه (و هرگز فریاد مزن) که زشت ترین صداها صدای ..."؛ بدترین آوازها عر ، عر خرها است.

اما دعا در قرآن

" واذا سئلك عبادي عني فاني قريب اجيب دعوة الداع اذا دعان فليستجيبوا لي وليومنوا بي .(بقره 186) ""؛می‌گوید پیغمبر به بندگان من بگو، وقتی مرا بخوانند من اجابت می‌كنم، وقتی از تو پرسیدند راجع به من به آنها بگو: من نزدیك شما هستم، از رگ گردن شما به شما نزدیك تر هستم. می‌فرماید : با "ف" تأكيد و حروف تأكيد "ان"، می‌فرمايد بگو كه من نزدیك هستم، "اقرب اليكم من حبل‌الوريد".

یار در خانه ما گرد جهان می‌گردیم

آب در كوزه ما تشنه لبان می‌گردیم      

هر كجا بگوییم خدا ، او هست، هر كجا حتی بر روی سنگ دستشویی.

آیت الله مشكینی می‌فرماید: در مستراح در حال قضای حاجت سخن گفتن، مكروه است، كراهت دارد در مستراح با دیگری حرف زدن، اما ذكر خدا گفتن و آیة الكرسی خواندن مستحب است، در هر كجا در آنجا توجه كن چه كسی هستی منهای خدا كارخانه كود سازی هستی، كسی نیستی.

علی‌بن ابی الطالب عليه‌السلام می‌فرماید: از زنبور عسل عبرت بگیرید، او گل و گیاه می‌خورد چه از آن بیرون می‌شود، و تو عسل می خوری، و چی از تو خارج می‌شود. این‌ها همه‌اش حمكت دارد.

می‌گوید من نزدیك شما هستم، اگر مرا بخوانید من اجابت می‌كنم ولی شرطش این است كه مرا بخوانید، "اذا دعان فليستجيبوا لي وليومنوا بي" شما می‌گویید خدا، همان زمان می‌گویید نماینده مجلس، اول مي‌گویی خدا بعد می‌گويی امام جمعه، امام جمعه چه كاره است؟ اول خدا، آخر خدا، وسط خدا، پایین خدا، بالا خدا، همه‌اش خدا.

 اول خدا دوم فرماندار، شرك است، اول خدا دوم رئیس جمهور شرك است، اول خدا دوم غیر خدا هر كس حتی معصوم، معصوم عليهم‌السلام واسطه است وگرنه فقط و فقط خدا، "اذا دعان فليستجيبوا لي وليومنوا بي" اگر شما دعا كنید و واقعاً مرا بخوانید، استجابت می‌كنم، شما اول باید مرا استجابت كرده باشید. گفتم نماز بخوان ، بگو چشم. دروغ نگو، بگویی چشم. اگر مرا خواندید، من شما را می‌خوانم. تو اجابت كن ، گفتم حرام خواری نكن، بگو چشم، گفتم خمست را بده، بگو چشم گفتم روزه بگیر، بگو چشم، گفتم: زكات مالت را بده، بگو: چشم، حالا از من خواستی باران بدهم، چشم.

ان‌شاءالله ادامه بحث در خطبه‌های آینده.

خدا همه‌ی ما را اهل دعا قرار بدهد.

خدا همه‌ی ما را جز نیكان درگاهش قرار بدهد.

          یك دعا هم برای پدر و مادر"رب اغفر لي ولوالدي وللمؤمنين يوم يقوم الحساب "

بسم‌الله‌الرحیم‌الرحیم

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ، اللَّهُ الصَّمَدُ ، لَمْ یلِدْ وَلَمْ یولَدْ ، وَلَمْ یكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ .

خطبه‌ی دوم

 

 

بسم‌الله‌الرحیم‌الرحیم

والحمدللَّه ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام على سیدنا و نبینا ابى‏القاسم المصطفى محمّد و على اله الأطیبین الأطهرین المنتجبین الهداة المهدیین المعصومین سیما علىّ امیرالمؤمنین و حبیبته فاطمة الزّهراء و الحسن و الحسین سیدى شباب اهل الجنّة و علىّ‏بن‏الحسین و محمّدبن‏علىّ و جعفربن‏محمّد و موسى‏بن‏جعفر و علىّ‏بن‏موسى و محمّدبن‏علىّ و علىّ‏بن‏محمّد و الحسن‏بن‏علىّ و الخلف القائم المهدىّ صلواتك علیهم اجمعین و صلّ على ائمّة المسلمین و حماة المستضعفین و هداة المؤمنین.

اوصیكم عبادالله و نفسی بتقوی الله

 حدیث تقوای این خطبه را نیز از نهمین خورشید آسمان امامت و ولایت امام محمد تقی علیه السلام عرضه می‌داریم. فرمود: "«خفض الجناح زينه العلم و حسن الادب زينته العقل و بسط الوجه زينه الحلم؛ فروتني، زينت علم و دانش، ادب و اخلاق نيك، زينت عقل و خوش‌رويي با افراد، زينت حلم و بردباري است» "؛ خضوع و خشوع، فروتنی در مقابل مردم خودت را كوچك گرفتن نشانه دانش است.

می‌فرمايد "«خفض الجناح زينه العلم"» فروتنی كردن در مقابل مردم، نشانه‌ی دانش و خرد انسان مسلمان است، این‌كه نماینده مجلس در مقابل مردم  دستش را بر سینه بگزارد و بگوید من نوكر شما هستم، این‌كه فرماندار، استاندار در صحبت هایشان بگویند: ما نوكر مردم هستیم، این نشان، نشان بزرگی است، نشان علم است، البته امام جمعه هم همینطور.

 دومين علامت را ادب فرموده است؛ و حسن الادب زينته العقل آدم مؤدب در حقیقت می‌گوید: من آدم عاقلی هستم. ادب نشانه عقل است. بی‌ادب، بی عقل است.

و نشان سوم را بسط‌الوجه ذكر كرده است؛ "بسط الوجه زينه الحلم؛ " و گشاده رویی ، بشاشیت، خنده رویی نشانه‌ی حلم است، اين سه مهم را خدا به همه‌ی ما روزی كند.

حدیث دیگری هم از امام جواد عرض كنم. می‌فرماید:"العامل بالظلم والمعين له والراضي به شركاءثلاثتهم" : ستمكار و ياور او و و راضی به ستم ستمكار هر سه شريك هستند،"؛ظالم  كسی است كه ظلم می‌كند. حالا ظلم انواع و اقسامی دارد اگر خدا توفیق بدهد می‌گوییم، ظلم كوچك و ظلم به نفس تا ظلم به خدا كه شرك است، ظلم به اجتماع، ظلم به همنوع، ظلم به خانواده، اینقدر گستردگی ظلم زیاد است.

كسی كه ظلم می‌كند، كسی كه ظالم را در ظلمش كمك می‌كند. و كسی كه رضایت دارد به ظلم شريك هستند. حالا اینجا شاید خوب نباشد كه مصداقش را بگوییم ولی از باب اینكه 10 سال اینجا مطرح بوده و هست . . . ، .

من خدمت ریاست محترم دادگستری جناب آقای مردای‌حقگو كه هفته قوه قضایه را به حضور ایشان و همه‌ی همكاران بزرگوار و جلیل‌القدر ایشان در دادگستری اسدآباد تبریك و عرض می‌كنم و مطالبی در این زمینه خواهم گفت. البته اين را هم بگويم كه جناب ايشان در همه حال نسبت به آنچه كه به نفع اسدابادی‌ها بوده است، توجه كرده است. از آقای حقگو تشكر می‌كنم كه انصافاً به شما اسدآبادی ها خدمت كرد، راجع به سند مصلا توجه كرد، در بحث احداث مصلا كه آمدند كار را تعطیل كردند، توجه كرد ان‌شاء الله این موضوع را هم توجه كند.

           مناسبت‌ها:

15 رجب، ولادت حضرت علی علیه ‌السلام است كه بر شما مبارك باشد. و آغاز ایام‌البیض و اعتكاف است كه راجع به اعتكاف برادر عزیزمان آقای محبی هفته گذشته در خطبه مفصلاً خدمت شما گفتند كه ان‌شاءالله از سحر فردا شروع می‌شود تا افطار دوشنبه شب كه سه روز اینجا معتكفین روزه خواهند گرفت و عبادت خواهند كرد. اگر نكاتی لازم باشند ایشان بگویند كه تذكر بدهیم، و آنچه كه مسلم است و خواهش ما است كه طبق تعهدی كه وقت ثبت نام داده‌اید عمل كنید و آن تعهد را كه شرعاً پذیرفتید و الزام آور است رعایت كنید كه اگر نكنید اعتكافتان بی‌حاصل خواهد بود، و سه روز روزه‌تان به جز گرسنگی چیزی عایدتان نخواهد بود.

6 تیر ماه، و 14 رجب المرجب در سال 1360 سوء قصد به جان حضرت آقا روحی فدا بود كه خدا او را حفظ كرد و نگه داشت برای هدایت امت اسلامی در زمان ما، تا در این روزگار كه خدا ان‌شاءالله او را محافظت فرماید سكان دار اين كشتی انقلاب باشد در اين طوفان‌های مهيب، و عجیب اینجاست كه از 30 خرداد 60 حمله‌ی مسلحانه منافقان، تا 31 خرداد ماه، شهادت چمران،6 تیرماه، سوء قصد به رهبر معظم انقلاب كه آن موقع رئیس جمهور بود، تا 7 تیر، شهادت مظلومانه شهید بهشتی و 72 ستاره درخشان آسمان سیاست و تقوا و دیانت ایران اسلامی، حوادثی عجيب بودند. این نظام حقیقتاً نظام محكم و مستحكمی است هر كدام از این‌ها كافی بود برای سرنگونی هر رژیمی. حمله مسلحانه‌ی منافقین در 30 خرداد شوخی نبود. نهیب امام بود و آن كفن پوشي حزب الله و بسیجیان تهران بود كه آن فتنه را خاموش كرد و آنان را به خانه‌های تیمشان برگرداند و كم كم به سزای عملشان رسانید. كه حالا راجع به شهید بهشتی عرض می‌كنم.

15 رجب ،وفات حضرت زینب است، كه در سالروز وفاتش مطالبی را تقديم خواهيم داشت.

16 رجب، روز مبارزه با سلاح ‌های شیمیایی.

10 تیرماه روز صنعت و معدن است. از این كه وزیر محترم صنایع و استاندار محترم همدان و فرماندار محترم اسدآباد پیگیری‌های نماینده محترم اسدآباد را توجه كردند و نسبت به صنعت اسدآباد توجه داشتند صمیمانه متشكریم و امیدواریم كه اسدآباد از این مظلومیت هم به در آید.

تولد حضرت علی علیه‌السلام یعنی تولد رحمت الهی در زمین، یعنی روز ولادت عدالت مطلق، یعنی روز اثبات عملی همراه شدن حكومت با عدالت.

آقایان مسؤولین، آقایان قوه قضاییه نگویند كه نمی‌شود، می‌شود حكومت كرد و عادل بود، می‌شود فرماندار بود و عادل بود، می‌شود نماینده مجلس و رئیس جمهوری بود و عادل بود، شاهد اين ادعا،  علی عليه‌السلام، هیچ كس نمی‌تواند این را رد بكند. علی میزان الاعمال است.

السلام علیك یا میزان الاعمال

هر مسؤولیتی كه بر عهده گرفته‌ایم، بايد عدالت سر لوحه‌ی كارمان باشد، سعی‌مان بر عادل بودن باشد، قریب بر 200 آیه‌ی قرآن در شأن حضرت علی علیه‌السلام نازل شده است.

اولین ایمان آورنده به پیغمبر علی علیه‌السلام،  است.

تنها مولود كعبه علی علیه‌السلام، است.

تنها پاك گذارانده بر شانه پیامبر  علی  علیه‌السلام، است.

اولین و آخرین كسی كه در باره آن گفتند اسلام علیك یا میزتان العامال علی  علیه‌السلام، است.

علی  علیه‌السلام، است كمه دوستیش ایمان و دشمنی‌اش كفر است

علی علیه‌السلام، است كه مقسم بهشت و جهنم است.

علی  علیه‌السلام، است كه حیدر كرار لقب گرفته است .

علی  علیه‌السلام، است كه فاتح خیبر است.

و چه خوش گفت آن ترك تبریزی:

نه خدا توانمش خواند نه بشر توانمش گفت

متحیرم چه نامم شه ملك لافتي  علیه‌السلام، را

خدا ان‌شاءالله همه‌ی ما را شیعه‌ی علی علیه‌السلام،  قرار بدهد و به حق علی.

حادثه 7 تیر

 

این حادثه نشانه‌ی افتخار امت و استحكام انقلاب است.

پشتوانه‌ی حركت ملت اسلامی ایران و رمز استمرار جمهوری اسلامی ایران است. طوفانی‌ترین حادثه‌ی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا الان حادثه هفتم 7 تیر است. حادثه‌ی هفتم 7 تیر، بزرگترین حادثه در تاریخ انقلاب اسلامی ایران، و قطعاً از بزرگترین تاریخ اسلام است.

رئیس قوه قضایه‌ی به همراه هفتادو دو تن 72 ، از سیاستمداران و بزرگان و سران سه قوه به درجه‌ی رفیعه‌ی شهادت نائل آمدند. حادثه بس بزرگ و این كشتی انقلاب اسلامی به ناخدایی امام بود كه این طوفان آن را آسیب نزد. و خدا بكشد منافقین را، خدا بكشد فرقان و فرقانی‌ها را كه چه خوب تشخیص دادند، چه خوب به موقع برای دشمن شناسی كردن ، دشمنان دین و دشمنان انقلاب در دشمن شناسی خودشان خوب فهمیدند، بزرگترین دشمن آنان رهبری بود، بزرگترین دشمنان آن‌ها بهشتی و دیگرانی كه مورد سوء قصد آن نانجیبان قرار گرفتند بودند و هستند، و چه ضربه‌ای زدند به پیكر جمهوری اسلامی، خدا می‌داند و بس. فقط همین كه امام در شهادت بهشتی گریه كرد و فرمود: به تنهایی یك ملت بود، بهشتی خار چشم دشمنان اسلام بود. خدا روحش را از ما شاد كند.

حادثه‌ی هفتم تيرماه به تصویر كشنده‌ی نقش شهید و شهادت بود ، شهادت بهشتی انقلاب را بیمه كرد، كار مظلومیت بهشتی به آنجا رسيد كه بعضی‌ها شعار می‌دادند ؛ "بهشتی، بهشتی طالقانی را تو كشتی".

 الآن "حضرت آقا" را می‌شود به آن تشبیه كرد ، من خودم شنیدم و شاهد بود كه عده‌ای شعار می‌دادند: بهشتی، بهشتی طالقانی را تو كشتی، و آن مرد خدا همیشه باسط‌الوجه بود چون حلیم بود، الان هم نسبت به رهبر معظم انقلاب همان حرف‌هایی كه راجع به بهشتی می‌زدند، می‌زنند و می‌نویسند، كه خدا به حق شهید بهشتی به آنها فرصت ندهد.

بلی، حادثه‌ی هفتم تيرماه به تصویر كشنده‌ی اثبات تروریسم بودن دشمنان نظام و حامیان آنها بود .

در رابطه با قوه قضایه من چند نكته را یاداشت كردم برای شما می‌خوانم كه از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، و امام بنیان‌گذار جمهوری اسلامی هستند، و آن مطلبی را كه گفتم و بعضی‌ها تیتر كردند " هنوز دستگاه قضايی آنچه را كه مورد توقع رهبری است، انجام نداده است، در حقیقت حرف خود آقا بود، نه حرف من كه حالا این را عرض می‌كنم.

دفاع از مظلوم از وظایف اصلی قوه قضائیه است.

اقامه‌ی عدل، مبارزه با فساد و تبعیض، اهل زد و بند و ساخت و پاخت نبودن،، تعارف را و رودربایسی و مجامله را كنار گذاشتن، اگر قاضی بگوبد حالا طرف امام جمعه است، آن یكی روستایی است، من جانب امام جمعه را بگیرم، این دیگر كارش تمام است این قاضی جهنمی است، طرف نماینده مجلس است، خوب باشد. اگر طرف رئیس جمهور هم باشد اگر ناحق گفته است، تمكین نكن ای قاضی با خدا و با شرف، حكم خدا را اجرا كن، نترس خدا پشت سر تو است.

دنبال مطامع و هوس‌های خود نرفتن، قوه قضایه باید نیروی انسانی را تأمین كند. كه ما الان 50% از نیرو ها را داریم طبق فرمایش رئیس دادگستری اسدآباد. باید همه تلاش كنیم گرچه قوه قضایه‌مستقل است امام نماینده محترم مجلس می‌تواند این مطالب را به قاضی‌القضات منعكس كند،. چرا ما باید آن طور كه گفتند پزشكی قانونی در اسدآباد نداشته باشیم؟ خیلی برای من عجیب است. آقای نماینده مجلس،آقای فرماندار، آقای هلال احمر چه طور اسدآباد پایگاه مستقل خون‌گیری و انتقال خون ندارد؟.

قوه قضایه باید دستمال پاك باشد تا شیشه را پاك كند. كارهای نیمه تمام را هم در ابعاد مختلف به پایان برساند.

 قوه قضایه‌ی ملاك و معیار سلامت جامعه است اگر هر كس بخواهد بدون جامعه اسلامی ایران چگونه جامعه‌ی است باید نگاه كند به عمكرد قوه قضایه.

نبض دستگاه اداری و وضعیت عمومی كشور با قوه قضایه‌ی می‌طپد. قوه قضایه‌ی اگر 50% كارهایش را انجام دهد دیگر هیچ مدیر یا رئسی نمی‌تواند تخلف كند، سالم می‌شود در ابعاد مختلف.

قوه قضایه‌ی برای عدالت است. معیار عدل هم قانون است.

غایت مطلوب دستگاه قضایی، ايمان به مأمن بودن برای همه‌ی مردم است.

قوه‌قضایه‌ی یعنی جایی كه هر كس را در هر جایی كه به او ظلم كردند لباس‌هایش را بپوشد بگوید الان می‌روم محكمه و داد خود را زده و حق خود را می‌گيرم. این یعنی قوه‌ی قضائیه‌.

و این مطلب را آقا با صدای بلند فرموده: كه با صدای بلند به سه قوه اعلام می‌كنم كه باید فقر، فساد، تبعیض برچیده شود . كه ان‌شاءالله در رأس مبارزه‌ر با اینها قوه قضایه‌ی است كه بايد بيشتر توجه كند. 

تشكر می‌كنم از قوه قضایه‌ی سراسر كشور و از خدماتشان قدردان هستیم و اگر گاهی اوقات مطلبی را هم می‌گوییم از نواقص این دلیل بر بی‌توجهی بر نیمه پر دستگاه قضایی نیست. خصوصاً بر عملكردش با فتنه اخیر و اخیراً با سران فتنه كه از شاهكارهای قوه قضایه‌است و ما صمیمانه تشكر می‌كنم از آیت الله لاریجانی و از ایشان و همه‌ی مجموعه‌ی قضایه‌ی می‌خواهیم با تیغ عدالت هر چه زودتر ریشه فتنه را كه هنوز هم آتش زیر خاكستر است، در این كشور بخشكانند ان‌شاءالله.  

یادی از مرحوم شهید اسد‌الله لاجوردی كنیم كه آن را هم باید بگوییم از شهدای قوه قضایه‌ی .

یك داستانی را آقای رفیق دوست فرمودند كه خدمت آقای لاجوردی بودم ،‌آقای لاجوردی به من گفت: رفیقدوست ، امام امت  در يك شما و من را حكم داد، سرپرستی بهترین بندگان خدا را در این كشور به تو دادد، یعنی رئیس بنیاد جانبازان، و سرپرستی بدترین بندگان خدا را به من لاجوردی داد، یعنی زندانیان را، و لاجوردی آن توفیق بزرگ الهی شهادت نصیبش شد و رفت و خدا رحم كند به امثال آقای رفيقدوست، و خدا آقای رفیقدوست را هم عاقبت به خیر كند.

          در رابطه با بحث سید جمال و من افتخار می‌كنم كه امام جمعه اسدآباد هستم و اگر ایراد می‌گیرم، اگر گفتم آن دو مظلب را حل نكنید می‌روم، كه اگر حل نكنید خواهم رفت، معنی آن نیست كه من از اسدآباد ناراحت هستم، من می‌فهمم اسدآباد سید جمال یعنی چه؟ افتخار می‌كنم به زادگاه سید جمال آمده‌ام، كه رهبر انقلاب در مورد سید جمال نكات عجيبی فرموده است. از ایشان سوال كردند در مورد نقش شریعتی كه چگونه نقشی است؟ آیا او را می‌توان در این مورد با اقبال و سید جمال الدین اسدآبادی مقایسه كرد؟ آقا از این مقایسه بر می‌خروشد و می‌گویند :" شريعتي آغازگر طرح جديدترين مسائل كشف شده اسلام مترقي بود به‌صورتي‌كه براي آن نسل پاسخ دادن به سؤال‌ها و روشن كردن نقاط، مبهم و تاريك بود اما اينكه او را با سيدجمال يا با اقبال مقايسه كنيم، نه. اگر كسي چنين مقايسه‌اي ‌بكند، ناشي از اين است كه اقبال و سيدجمال را به‌درستي نشناخته است.

اتفاقاً در يكي از جلسات يادبود مرحوم دكتر، شايد چهلم او بود در مشهد سخنراني كرد و او را حتي از سيدجمال و از كواكبي و از اقبال و اينها هم برتر خواند؛ بلكه با آنها غيرقابل مقايسه هم دانست.

همان‌وقت هم اين اعتراض در ذهن كساني كه شريعتي را به‌درستي مي‌شناختند پديد آمد؛ زيرا تعريف از شريعتي به معناي اين نيست كه ما پيشروان انديشه مترقي اسلام را تحقير كنيم.

سيدجمال كسي بود كه براي اولين بار بازگشت به اسلام را مطرح كرد، كسي بود كه مسأله حاكميت را و خيزش و بعثت جديد اسلام را اولين‌بار در فضاي عالم به‌وجود آورد.

كاري كه سيدجمال كرد سه جريان به‌وجود آورد در دنيا: يك جريان، جريان انديشه مترقي در هند كه بيشترين جريان‌هاي مترقي اسلام است.

جريان ديگر، آن جريان انديشه مترقي در مصر بود كه آن هم به‌وسيله سيدجمال به‌وجود آمد و شما مي‌دانيد جريان مترقي در مصر، منشأ پيدايش جنبش‌هاي عظيم آزادي‌خواهانه در آفريقا شد. نه فقط مصر را به‌سطحي از بينش نوين اسلام رساند، بلكه نهضت‌هاي مراكش و الجزاير، كلاً شمال آفريقا، ريزه‌خوار خوان حركت سيدجمال بوده است. يك چنين حركت عظيمي را سيدجمال در مصر به‌وجود آورد و كلاً خاورميانه.

و جريان سوم، جريان روشنفكري در ايران بود. اين سه جريان فكري اسلامي را سيدجمال در سطح جهان اسلام به‌وجود آورد. او مطرح‌كننده، به‌وجود آورنده و آغازگر بازگشت به حاكميت اسلام و نظام اسلام است.

اين را نمي‌شود دست‌كم گرفت و سيدجمال را نمي‌شود با كس ديگري مقايسه كرد. در عالم مبارزات سياسي، او اولين كسي است كه سلطه استعماري را براي مردم مسلمان آن زمان معنا كرد، قبل از سيدجمال چيزي به نام سلطه استعماري براي مردم مسلمان حتي شناخته شده نبود. او كسي بود كه در ايران، در مصر، در تركيه، در هند، در اروپا كلا در خاورميانه در آسيا و در آفريقا سلطه سياسي مغرب زمين را مطرح و معنا كرد و مردم را به اين فكر انداخت كه چنين واقعيتي وجود دارد و شما مي‌دانيد آن زمان، آغاز عمر استعمار بود چون استعمار در اول نشرش در اين منطقه اصلاً شناخته شده نبود و سيدجمال اولين كسي بود كه آن را شناساند. اينها را نمي‌شود دست‌كم گرفت.

مبارزات سياسي سيدجمال چيزي است كه قابل مقايسه با هيچ‌يك از مبارزات سياسي افرادي كه حول و حوش كار سيدجمال حركت كردند نيست. البته در زمان كنوني جنبش امام خميني (ره) از نظر ما با اينكه دنباله حركت سيدجمال است، اما به‌مراتب جست بالاتري از حركت سيدجمال دارد. در اين ترديدي نيست؛ اما حركت فكري و روشنفكري و سياسي تبليغي دكتر شريعتي را به هيچ‌وجه نمي‌توان حتي مقايسه كرد با حركت سيدجمال."

 شما سید جمال‌الدینی‌های اسدآبادی باید به این فخر بفروشید و افتخار كنید كه سید جمال اسدآبادی هست،  شما بايد اسدآباد را سید جمالی، كنید و ان‌شاءالله خواهید كرد.

بسم‌الله‌الرحیم‌الرحیم

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ، اللَّهُ الصَّمَدُ ، لَمْ یلِدْ وَلَمْ یولَدْ ، وَلَمْ یكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ  

======================

 منبع :

مورخ 04/04/1389 - نام امام جمعه : علي زادسرجيرفتي
 

===============

 

کد خبر: 1196405     زمان مخابره: 1389/4/4 - 15:22:51

حادثه هفت تير نشانه اقتدار امت و استحکام نظام است

اسدآباد- امام جمعه اسدآباد گفت: حادثه هفت تيرنشانه اقتدار امت اسلامي و استحکام نظام الهي و قرآني ايران است.

حجت الاسلام " علي زادسر جيرفتي" امروز در آيين خطبه هاي نماز جمعه اسدآباد ضمن دعوت نمازگزاران به رعايت تقواي الهي و انجام واجبات و دور از محرمات، افزود: دشمنان از همان ابتدايي پيروزي انقلاب به دنبال ضربه زدن به نظام بودند و اقدامات تروريستي در هفت تيرماه، سوء قصد در شش تيرماه به رهبري انقلاب، حمله مسلحانه منافقان در 30 خرداد و به شهادت رساندن چمران نمونه هايي از جنايات مخالفان اين نظام بود.

وي همچنين يادآور شد: هر کدام از اين اتفاقات براي نابودي يک کشور کافي بود ولي بي اثر بودن اين اتفاقات در کشور اسلامي ايران نشان از الهي بودن اين انقلاب است.

وي گفت:حادثه هفت تير و شهادت بهشتي و 72 تن از بهترين يارانش، يکي از طوفاني ترين حوادث در طول تاريخ انقلاب بود که با برنامه ريزي دقيق دشمنان داخلي و خارجي صورت گرفت.

وي افزود: البته با اين حادثه آغاز پيروزي هاي ملت بزرگ و شهيد پرور ايران اسلامي درطول اين 30 سال در عرصه هاي مختلف رقم خورد.

امام جمعه اسدآباد با تبريک هفته قوه قضاييه به دستگاه قضايي و تقدير به جهت برخورد با فتنه هاي اخير از دستگاه قضايي خواست: فرمايشات مقام معظم رهبري در مورد دستگاه قضايي را فصل الخطاب قرار دهند و به عنوان قلب تپنده انقلاب دفاع از مظلوم و مبارزه با فساد و رعايت عدالت اسلامي را سرلوحه کار خود قرار دهند.

حجت الاسلام زادسر جيرفتي گفت: اگر دستگاه قضايي کشور 50 درصد وظايف قانوني خود را انجام دهد جامعه در ابعاد مختلف سالم مي شود که اين مهم بايد مورد توجه مسوولان دستگاه قضايي قرار گيرد.

 

وي ادامه داد : با وجود تمام تلاش هاي قوه قضاييه در برخورد با سران فتنه در کشور، انتظار ملت برزگ ايران اسلامي و از جمله نمازگزاران شهيد پرور زادگاه سيد جمال الدين اسدآبادي از قوه قضاييه اين است که با تيغ عدالت خود ريشه فتنه را به عنوان آتش زير خاکستر هر چه زودتر بخشکانند.

وي در پايان از مسوولان کشور، استان و نماينده شهر خواست در مورد رفع کمبودها و مشکلات دادگستري و همچنين مشکلات شهرستان در بخش هاي مختلف اقدام کنند.

قبل از خبطه هاي نماز جمعه رييس دادگستري اسدآباد به مناسبت فرا رسيدن هفته قوه قضاييه گزارشي از اقدامات انجام شده در طول يکسال گذشته و همچنين مشکلات و موانع ارايه کرد.

7523/564

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 1196405

نوشتن دیدگاه
تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید

روز عید فطر كدورت‌ها را دور بریزید

روز عید فطر كدورت‌ها را دور بریزید زادسرجیرفتی: مردم مسلمان با حضور یك‌پارچه در عید فطر تمام كدورت‌ها را دور ریخته و پس از یك ماه عبادت ، دل‌هایشان آماده یك زندگی مملو از معنویت و شادابی می‌شود ادامه . . . گروه استانها / حوزه همدان...

در پاسخ به نامه‌ی پویش مردمی آوای هلیل

در پاسخ به نامه‌ی پویش مردمی آوای هلیل تمدن های تاریخی و مانا، در کنار آب ها و رودخانه‌ها، توسط کسانی که محل استقرار خود را، موطن همیشگی برگزیده اند، ساخته، پرداخته، و عالم گیر شده‌اند. بنابراین استعمال کلمه تمدن هلیل، غلط، غیرراست، و جیرفت زدا خواهد بود. احتمالآ در خاطر مبارکتان باشد که سال های سال...

جنایات سبزِ سیا،موساد،ام آی ۶، 1388

جنایات سبزِ سیا،موساد،ام آی ۶، 1388 بنده‌ شك ‌ندارم ‌كه ‌جریان ‌نفاق، ‌كه ‌دست‌ نیاز به سوی ‌ترامپ ‌دراز كرده ‌است، هیچ آخوندی چه خوب و چه بد مثل خاتمی را، هیچ وقت قبول نداشته و ندارد، طراحان طرح آشتی ملی، به‌ چیزی ‌كمتر از سرنگونی نظام جمهوری ‌اسلامی ‌ایران و تسلط مجدد امریکا، رضایت ‌نخواهند...

نوکر دربست ترامپ، الهی خدا بکشد تو را

نوکر دربست ترامپ، الهی خدا بکشد تو را تو در کمین نشسته‌ای تا انتقام ناکامی‌های چهل ساله‌ات را، از تار، تنبور، وافور، کاباره، رقاصه‌ها، قمار، شراب، مستی‌ها شبانه، خوردن و بردن شاهانه، و . و ...، همه و همه را، از امام و مولا و مقتدای مؤمنان و شهیدان و آزادگان، حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی، بگیری، که مثل...

بوی خوش عصیان حزب‌الله، علیه اشرافیگری

بوی خوش عصیان حزب‌الله، علیه اشرافیگری قلم و بیان زادسرجیرفتی, [21.07.17 17:35] https://www.instagram.com/p/BWzzK9djf_b/ زادسرجیرفتی: از عید سعید فطر و شعر حماسی دکتر میثم مطیعی، و سخنان امروز نماینده محترم دانشجویان، قبل از خطبه‌های نماز جمعه، بوی خوش انقلاب و عصیان اهل ولاء، علیه اشرافیگری و کداخداپرستی استشمام می‌شود. به گمانم طولی نکشد که شعار "روحانی امریکایی،...

به امید تودهنی زدن به ترامپ بدکاره

به امید تودهنی زدن به ترامپ بدکاره ما که جزو انقلابیان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، به راه، آمان و اهدافمان، آگاه، مؤمن، مصمم و جدی بودیم، و اکنون نیز، و تا زنده هستیم ان‌شاءالله چنینیم. بنده و مانند نگارنده، یقین و ایمان داشتیم که شکنجه دیدن در راه خدا، ثواب دارد، سرباز امام زمان علیه‌السلام...

امریکا که ایران نیست که رئیس جمهورش

امریکا که ایران نیست که رئیس جمهورش امریکا که مثل کشور ما که نیست که رئیس جمهور بتواند حتی خدای‌ناکرده ساز مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران را هم، کوک کند. یا عناصر مخالف اصل نظام را، مسؤولیت بدهد. یا مقابل حکومت پنهان (رهبری) امریکا بایستد، هرگز، کما...

دغدغه‌هایی از فضای مجازی کشور(2)

دغدغه‌هایی از فضای مجازی کشور(2) اغلاط املایی تا دلتان بخواهد. زیاد خوانده و می‌خوانیم که "خواهش می‌کنم"، را خواهشاً می‌نویسند؟ "ثانیا"، را دوماً، "ثالثاً" را سوماً، ...، "تاسعاً"، را نهماً، و قس علی هذا. حالا هرچه بگویید آقا، در زبان فارسی تنوین نداریم. شما دکتر شدید، فوق لیسانس گرفتید، نماینده مجلس بوده‌اید، باید...

طنز کمدین ها، و عصبی شدن اصلاح‌طلبان

طنز کمدین ها، و عصبی شدن اصلاح‌طلبان در استخر اختصاصی فرح دیبا در کوشک، و در حال شنا و در کمال سلامت جسم و تن، دعوت حق را لبیک گفته است، و اینک کسی نمی‌تواند به سبب مرگ اینچنینی آن مرحوم، بر نظام مردمسالاری دینی، انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای عظیم‌الشأن مدظله‌العالی، انقلابیون ولایتمدار، حزب‌الله راستین، اصول‌گرایان...

بگویند ... آقازاده جاسوس است تعجب ...

بگویند ... آقازاده جاسوس است تعجب ... كسانی در انگلستان موفق شدند دكترا بگیرند كه تز دكتراشان را آنان برایشان معین كرده‌اند و اطلاعات ریز را از اینان گرفته‌اند، مثلاً گفته‌اند شما تز دكترایت را راجع به ایلات و قبایل ایرانی، شما راجع به ساخت و ساز مسكن در ایران، شما راجع به عملكرد سپاه پاسداران از...