جمعی از به اصطلاح نمایندگان، به جای نظارت بر کار دولت، دنبال رفاقت با وزیران بودند، و دخالت در عزل و نصب‌های مدیریتی آنان را وظیفه‌ی خود می‌دانستند. تمام هم و غم آنان تا انتخابات دوره بعد مجلس این بود که کدام یک از طرفدارانش فرماندار بشود، و کدامین بخشدار باشد، و یا چه بکند تا دیگر رؤسای بقیه‌ی ادارات حوزه انتخابیه‌اش‌، جملگی از دوستان، اقوام و آشنایان او باشند. زادسرجیرفتی:برخی از نمایندگان زندگی می‌کنند، نه نمایندگی ادامه ...

 

 بازدید تا تاریخ 07 خرداد 1395؛ 3782

 

. . . پرسش های "روزنامه شرق" را برایتان می‌فرستم. سپاسگزار خواهم شد سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ دهید. ادامه . . .

جناب آقای زادسرجیرفتی

با سلام و احترام

پیرو گفت و گوی تلفنی پرسش های روزنامه شرق را برایتان می فرستم. سپاسگزار خواهم شد سریع ترین زمان ممکن پاسخ دهید.

1-     در دوران نمایندگی شما مشخصه بارز و برجسته مجلس چه بود؟

2-     بزرگ ترین نقطه ضعف و قوت مجلس چه بود؟

3-     تا چه حد مصوبات و خروجی مجلس دوره شما با اصول قانون اساسی همخوان بود؟

4-     تا چه میزان با برنامه توسعه هماهنگ بودید؟

5-     اساسا اسناد بالادستی تا چه حد در مصوبات آن دوره جای داشتند؟

6-     رابطه دولت و مجلس چگونه بود؟

7-     تا چه میزان مجلس در راس امور بود؟

باسپاس فراوان-آزاده محمدحسین

==============

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

سرکار خانم آزاده محمدحسین زیدعزها

خبرنگار محترم "شرق"

با سلام و احترام

با توجه به پرسش‌های سرکار عالی که از طریق پست الکترونیکی (ایمیل) دریافت گردیده است، به استحضار می‌رساند :

بنده در این فرصت بسیار کم، و عدم امکان اختصاص زمان جهت مراجعه و مرور، و با توجه به چگونگی و نوع پرسش‌ها، فقط با تکیه به محفوظات ذهنی، چند نکته از هر کدام از مجالس سه‌گانه‌ای را که حضور داشته‌ام، بدون دیدگاه‌های خاص حزبی و جناحی عرض می‌نمایم. همه می‌دانند که زادسرجیرفتی نقاد اهل قدرت بوده و هست، هم در زمان نمایندگی و هم غیر از آن. بدین دلیل هر دو گروه حاکم، وی را برنمی‌تابیدند و برای حذفش تلاش کرده‌اند.

پرسش‌ها ؛

1-     در دوران نمایندگی شما مشخصه بارز و برجسته مجلس چه بود؟

پاسخ اولین پرسش؛

نگارنده فقط در دوره‌ها‌ی چهارم، پنجم و هفتم مجلس شورای اسلامی حضور داشته‌ است، ولی طبیعی است که بتواند برای هر کدام از دوره‌های هشت‌گانه‌ی مجلس شورای اسلامی، نکات برجسته و ممتازی را، یادآوری نماید، و همینطور برایش امکان دارد که فهرستی را از عملکردهایی منفی و دور از انتظار نمایندگان مجالس ادوار، برجسته سازد، خصوصاً مایل است تا موارد متعددی از عملکرد دشمن‌پسند و بسیار غریب اکثریت مجالس عجیب دوره‌های سوم و ششم شورای اسلامی، بیان کند، که بنا به هر دلیلی، در پرسش‌ها نیامده است، و لاجرم من هم بدان‌ها نمی‌پردازم.

برجستگی‌های مجلس چهارم؛

1-     تبعیت مردم سراسر کشور از رهنمودهای حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی، که طی چهار سال مجلس سوم، بیان فرموده بودند، عمده دلیل انتخاب شدن امثال بنده در مجلس چهارم بود. مطمئناً رأی ندادن مردم به امثال نمایندگان دوره‌ی سوم، حقیقتاً مرهون ارشادات مقام معظم رهبری بود. با شروع بکار مجلس چهارم کشور پهناور جمهوری اسلامی ایران، طعم آرامش را چشید.

2-    فائق آمدن اکثریت قاطع مدعیان اصول‌گرایی فعلی و امروزی، بر اصلاح‌طلبان کذایی پیشین و امروزی، که در آن روزگار به گروه‌های راست و چپ، معروف بودند.

3-    ریاست خوب و با کفایت حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق‌نوری.

4-    تحقیق و تفحص مؤثر از صدا و سیما که منتج به نتیجه‌ی مطلوب شد.

5-    مخالفت عملی با طرح تعدیل اقتصادی دولت وقت، که طراحان آن، تحصیل کردگان امریکا بودند.

6-    تصویب سالروز شهادت آیت‌الله سیدحسن مدرس به عنوان "روز مجلس".

7-    به تصویب رساندن چگونگی استفاده و ممنوعیت از ماهواره، که با استقبال خاص مقام معظم رهبری حفظه‌الله، مواجه گردید.

8-    استیضاح کارشناسی و به موقع وزیر وقت امور اقتصادی و دارایی که خدایش بیامرزد و عاقبت مرا هم ختم بخیر فرماید.

و بسیار است از این قبیل موارد که ممکن است ذکر آن‌ها از حوصله‌ی خوانندگان خارج شود.

مجلس پنجم؛

1-    حمایت حدود دویست نفر از نمایندگان مجلس پنجم از نامزدی جناب آقای ناطق‌نوری برای انتخابات ریاست جمهوری دوم خرداد یکهزاروسیصدوهفتادوشش.

2-    رأی اعتماد دادن به تمام کابینه‌ی معرفی شده در دولت به اصطلاح  اصلاحاتی جناب آقای خاتمی، و بهانه ندادن به دست بهانه‌جویان اصلاحاتی حاکم شده توسط رئیس جمهور منتخب وقت، که مخالف جدی اکثریت قاطع مجلس پنجم بودند.

3-    حمایت جدی و قاطع از طرح سامان‌دهی اقتصادی منتخب دوم خرداد 1376 که متأسفانه از ناحیه‌ی ایشان و دولت اصلاحات به محاق رفت و هرگز پی‌گیری نشد.

4-    استیضاح بهنگام و فنی آقایان عبدالله نوری و عطاءالله مهاجرانی، و عزل وزیر وقت کشور که از برجستگی‌های جدی مجلس پنجم است. (نگارنده خاطرات بسیار دارد از آن دوران و آن اتفاقات).

5-    احترام و تعامل متقابل قابل قبول دولت و مجلس، که مخالف جدی یکدیگر بودند.

6-    نظارت اجمالی مجلس بر دولت، و تمکین نه مطلوب دولت از نظرات مجلس.

و . و . . .

مجلس هفتم،

1-    شکل گیری مجلس هفتم هم دقیقاً همانند مجلس چهارم صورت گرفت که اشارت رفت، یعنی هر دو مجلس مدیون روشنگری‌های "حضرت آقا" هستند، زیرا مجالس سوم و ششم شباهت‌های بسیار با یکدیگر داشتند و بارها باعث تشنج جامعه گردیدند و به کرات مورد گله‌مندی مقام معظم رهبری قرار گرفتند.

2-    یک برجستگی بارز ولی ناخوشایند برای همانند نگارنده، رئیس شدن یک غیر روحانی در مجلس هفتم بود که برای اولین بار اتفاق می‌افتاد. غافل از این که 157 نفر نماینده از 270 نفر نماینده‌ی دوره اول که روحانی بودند، در دوره هفتم به حدود 50 نفر رسیده است، و در دوره‌ی نهم تعداد آنان از 290 نفر به 27 نفر کاهش پیدا کرده است. مقامات مسؤول توجه کنند تا بسیاری از مخالفان نظام مبارک اسلامی ایران، به آرزوی دیرینه‌ی خود نرسند.

3-    رأی ندادن به چهار وزیر معرفی شده‌ی رئیس جمهور منتخب که اتفاقاً او هم برای اولین بار غیر روحانی بود، و البته همسو و هم جناح بود با اکثریت قاطع حاکم بر مجلس مذکور، که حقیقتاً عجیب بود.

4-    عدم رأی اعتماد به سه وزیر معرفی شده‌ی آقای احمدی‌نژاد برای وزارت کذایی نفت، که واقعاً بی سابقه و غریب بود.

و . و . . .

2-     بزرگ ترین نقطه ضعف و قوت مجلس چه بود؟

پاسخ پرسش دوم؛

ذکر بخش ناچیزی از نقاط قوت مجالسی که بنده حضور داشتم عبارت است از :

1-    به هنگام بودن آن‌ها در برابر حوادث و ماجراهای داخلی و خارجی از قبیل ؛

الف – دادگاه میکونوس.

ب – کنفرانس برلین.

ج – فاجعه‌ی محکوم کوی دانشگاه و 18 تیر 1378.

د – قتل‌های زنجیره‌ای.

ه – پشتیبانی از مواضع هسته‌ای.

و – چگونگی رابطه با امریکا.

ز – در مسائل خاص اشغال کشورهای عراق و افغانستان.

2 – تصویب آنچه که مورد نیاز دولت‌های سه‌گانه‌ی هاشمی‌رفسنجانی، خاتمی و احمدی‌نژاد، واقع می‌شد، مثلا قانون جدید راهنمایی و رانندگی که شروعش در مجلس هفتم بود.

و . و . . .

پاره‌ای از نقاط ضعف مجالسی که بنده حضور داشتم و تا حدودی در تمام مجالس هشت‌گانه‌ی بعداز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که تجربه‌ای نوپا است از مردم‌سالاری دینی، مشترک هستند عبارت است از :

الف – بی توجه بودن بسیاری از نمایندگان محترم به طرح‌ها و لوایح مطرح شده در دستور هفتگی مجلس.

ب – زندگی کردن برخی از نمایندگان بجای نمایندگی کردن آنان.

ج – عده‌ای از نمایندگان، مجلس را به عنوان پلکان ترقی، و رسیدن به وزارت و صدارت می‌دیدند، و نه به عنوان چشم و گوش و زبان مردم مسلمان و نظام مبارک اسلامی بر عملکرد دست‌اندرکاران قوای سه‌گانه.

ه – کشکول گدایی برداشتن پاره‌ای از نمایندگان، و از این وزارتخانه به آن وزارتخانه پرسه زدن، و التماس از وزیران و معاونان آنان برای کارهای مورد نظر شخصی و عمومی در مرکز و منطقه.

و – جمعی از به اصطلاح نمایندگان، به جای نظارت بر کار دولت، دنبال رفاقت با وزیران بودند، و دخالت در عزل و نصب‌های مدیریتی آنان را وظیفه‌ی خود می‌دانستند. تمام هم و غم آنان تا انتخابات دوره بعد مجلس این بود که کدام یک از طرفدارانش فرماندار بشود، و کدامین بخشدار باشد، و یا چه بکند تا دیگر رؤسای بقیه‌ی ادارات حوزه انتخابیه‌اش‌، جملگی از دوستان، اقوام و آشنایان او باشند.

ز – از اهرم‌های نظارتی مؤثر و قوی مانند استیضاح و تحقیق و تفحص، بعضی از به اصطلاح نمایندگان، استفاده‌ی کذایی می‌بردند و می‌برند.

آری این در براین پاشنه خواهد چرخید، مگر این که مسؤولان نظام یک فکر اساسی کرده و چگونگی تشکیل قوه‌ی مقننه را اصلاح بکنند، وگرنه تا شکل‌گیری مجلس‌ها چنین باشد، اوضاع چنان خواهد بود، و احتمالاً بدتر هم خواهد شد.

و . و . . .،. (مطالب و مثال‌ها در این بخش فروان است).

3-     تا چه حد مصوبات و خروجی مجلس دوره شما با اصول قانون اساسی همخوان بود؟

جواب سؤال سوم؛

انصافاً که پاسخ به این سؤال سخت‌تر است، زیرا سال‌ها فاصله است بین مصوبات زمان ما و اکنون که مورد پرسش قرار گرفته‌ایم، هرچه قدر شورای محترم نگهبان بیشتر ایراد گرفته است، معنی و مفهوم آن این است که خروجی مصوبات مجالس مختلف در دوره‌های متعدد، با ارکان رکین شرع مقدس، و قوانین مادر، در جمهوری اسلامی ایران، ناسازگار بوده است. تا آنجا که به خاطر می‌آورم شورای محترم نگهبان ایراد شرعی و قانونی اساسی به خیلی از مصوبات می‌گرفت و می‌گیرد و عودت می‌داد و بعداز این نیز. بنده با اعتقادی راسخ عرض می‌کنم بسیاری از نابسامانی‌های فرهنگی، اقتصادی، و حتی سیاسی جامعه‌ی ما ریشه در مصوبات امثال بنده در مجالس هشت‌گانه داشته و دارد که شرح آن سر دراز دارد.

4-     تا چه میزان با برنامه توسعه هماهنگ بودید؟

پاسخ چهارمین پرسش ؛

مجالس مورد توجه سرکار عالی، معمولاً مشکل خاصی با برنامه‌ی توسعه پنج ساله نداشتند، زیرا خاطر جمع بودند که کسانی در تصویب آن‌ها نقش ایفا کرده‌اند، مقبول، کارشناس و مجرب بوده و هستند.

5-     اساسا اسناد بالادستی تا چه حد در مصوبات آن دوره جای داشتند؟

جواب سؤال پنجم؛

اساساً غالب نمایندگان هرگز دغدغه‌ی قانون اساسی، برنامه‌های توسعه و سند چشم‌انداز را پیدا نکردند، و ای بسا که باز هم پیدا نکنند. دلیل آن‌هم روشن است و عبارت است از :

اولاً؛ تدارکات‌چی حوزه‌های انتخابیه بودن بسیاری از نمایندگان، و همینطور برنامه ریزی کردن برای رأی آوردن در انتخابات دوره‌ی بعد، و یا شغل مناسبی در قوای دیگر دست و پا کردن است.

 ثانیاً؛ این که مجمع تشخیص مصلحت نظام و شخص شخیص مقام رفیع ولایت فقیه را در تصویب اسناد بالا دستی، اصل و رکن می‌دانستند و سعی می‌کردند تا خلاف آن‌ها تصمیم نگیرند، و بعضاً هم می‌گفتند خوب شورای نگهبان که هست، اگر تصویب این لایحه و این طرح، خلاف هر کدام از آن‌ها باشد، و یا احیاناً با شرع مقدس مغایرتی پیدا بکند، شورای نگهبان بر می‌گرداند و اصلاح می‌کنیم.

6-     رابطه دولت و مجلس چگونه بود؟

پاسخ سؤال ششم ؛

در دولت سازندگی نسبتاً خوب بود و حرمت یکدیگر را حافظ بودند، خوب دو شیخ بزرگ و مجرب قوای مجریه و مقننه را، خوب و با اقتدار اداره می‌کردند، و نماینده و یا وزیری هم جرأت آن را نداشت که علنی دعوا راه بیندازد، و یا رئیس جمهور جرأت کند با مجلس وهن‌آمیز سخن بگوید و نمایندگان را با القاب ناصواب صدا بزند.

در دولت به اصطلاح اصلاحات، اجمالاً بد نبود. و به عبارت روشن‌تر، مثل حالا نبود.

7-     تا چه میزان مجلس در راس امور بود؟

پاسخ آخرین پرسش ؛

فقط دو کلمه می‌گویم؛

 کلمه‌اول؛ بنده در سه دوره نمایندگی با سه رئیس جمهور، دو رئیس مجلس، دو رئیس قوه‌ی قضائیه، پنج دولت، بیش از یکصد100 وزیر، معاون وزیر، و رئیس سازمان، و همچنین با هفت استاندار، و نه فرماندار از چپ چپ و به اصطلاح اصلاح‌طلب گرفته، تا راست راست و اصول‌گرا، تعامل داشته و عملاً کار کرده‌ام، و به فضل الهی هرگز از امکانات و قدرت نمایدگی‌ام، سوء استفاده نکرده و کسی از خویشان نسبی و سببی‌ام را به کاری نگمارده‌، و به مقامی نرسانیده‌ام. کسب و کاری و سرمایه و موافقت اصولی و از این قماش نیز درخواست نکرده‌ام. و به آنان دروغ نگفته و برایشان نفاق بکار نبرده‌ام، و همه‌ی مقامات مذکور و غیر آن، صادقانه گفتنم را تصدیق داشتند، مشفقانه انتقاد کردنم را اذعان می‌کردند، ولی در کمال تأسف می‌گویم، کسی را از قدرتمندان دو جناح پیدا نکردم که از نظارت واقعی، دلسوزانه و قانونمدارانه خوشش بیاید، و از انتقاد به معنی صحیح کلمه، استقبال بکند و به منتقد دلسوز و بدون غرض کذایی، میدان بدهد.

کلمه‌ی دوم؛ هرگز هیچ رئیس جمهور، وزیر، و مقام اجرایی دیگری را، نیافته‌ام که نظارت واقعی مجلس را بربتابد، حتی وزیرانی که از خود مجالس سه‌گانه‌ای که بنده حضور داشتم، به وزارت رسیدند، با شدت تمام نظارت مجلس را بر نتافتند، و مجلس را مزاحم خود می‌پنداشتند و برای رأی نیاوردن نمایندگان منتقد خود در دوره‌های بعد، هم پول کلان خرج می‌کردند و هم قاصد ویژه به حوزه انتخابیه‌ی آنان اعزام می‌کردند. بنده برای همه‌ی این ادعاهایم خصوصاً راجع به مدعیان اصلاح‌طلبی، موارد مستند و غیر قابل خدشه دارم.

این که آیا مجلس در رأس امور بوده است و یا خیر، بنده عرض می‌کنم آن‌گونه که امام قدس سره، می‌خواست، و جانشین فرزانه‌اش که خدای حافظش باد، می‌خواهد، خیر، و مقصر اصلی هم از نظر این نماینده‌ ادوار، نمایندگان مجالس هستند.

مؤخره :

همگان می‌دانند که نگارنده طلبه‌ای است بسیجی، خاطره نویس شهیدان، فدایی اسلام عزیز ناب محمدی صلی‌الله علیه و آله وسلم. و ایضاً مقلد و مطیع حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی، که مقام منیع ولایت امر، و امامت مسلمین است. بنا بر آنچه که اشارت رفت، مطالبی را که به عنوان پاسخ به پرسش‌های هفت‌گانه‌ی "شرق"، تقدیم شد، اولاً، جناحی نیست و ثانیاً، مؤید مشی و منش سیاسی و حزبی"شرقیان"، نمی‌باشد، بلکه از باب ادای احترام به خبرنگاران و مطبوعه‌هایی است که در چارچوب نظام مردم سالار دینی جمهوری اسلامی ایران، به تبیین، تشریح، تبلیغ، نقد و انتقاد، مشغول هستند.

پایان

بازنشر، 07 خرداد 1395

 

======

======

امام جمعه اسدآباد با بیان اینكه فاصله ما و نمایندگان ما با شهید مدرس از زمین تا آسمان است، ابراز داشت: ما توقع نداریم، نمایندگان ما مانند شهید مدرس سخن گویند، مثل او زندگی ساده‌ای داشته باشند، از مرگ نهراسند و یا مانند وی هر روز گزارش‌هایی درباره عملكرد خود به مردم داشته باشند، ولی به هر حال لازم است تا حدودی حركات و رفتار خود را به این مرد بزرگ و همیشه زنده شبیه و نزدیك كنند ادامه . . .ا

نوشتن دیدگاه
تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید

روز عید فطر كدورت‌ها را دور بریزید

روز عید فطر كدورت‌ها را دور بریزید زادسرجیرفتی: مردم مسلمان با حضور یك‌پارچه در عید فطر تمام كدورت‌ها را دور ریخته و پس از یك ماه عبادت ، دل‌هایشان آماده یك زندگی مملو از معنویت و شادابی می‌شود ادامه . . . گروه استانها / حوزه همدان...

در پاسخ به نامه‌ی پویش مردمی آوای هلیل

در پاسخ به نامه‌ی پویش مردمی آوای هلیل تمدن های تاریخی و مانا، در کنار آب ها و رودخانه‌ها، توسط کسانی که محل استقرار خود را، موطن همیشگی برگزیده اند، ساخته، پرداخته، و عالم گیر شده‌اند. بنابراین استعمال کلمه تمدن هلیل، غلط، غیرراست، و جیرفت زدا خواهد بود. احتمالآ در خاطر مبارکتان باشد که سال های سال...

جنایات سبزِ سیا،موساد،ام آی ۶، 1388

جنایات سبزِ سیا،موساد،ام آی ۶، 1388 بنده‌ شك ‌ندارم ‌كه ‌جریان ‌نفاق، ‌كه ‌دست‌ نیاز به سوی ‌ترامپ ‌دراز كرده ‌است، هیچ آخوندی چه خوب و چه بد مثل خاتمی را، هیچ وقت قبول نداشته و ندارد، طراحان طرح آشتی ملی، به‌ چیزی ‌كمتر از سرنگونی نظام جمهوری ‌اسلامی ‌ایران و تسلط مجدد امریکا، رضایت ‌نخواهند...

نوکر دربست ترامپ، الهی خدا بکشد تو را

نوکر دربست ترامپ، الهی خدا بکشد تو را تو در کمین نشسته‌ای تا انتقام ناکامی‌های چهل ساله‌ات را، از تار، تنبور، وافور، کاباره، رقاصه‌ها، قمار، شراب، مستی‌ها شبانه، خوردن و بردن شاهانه، و . و ...، همه و همه را، از امام و مولا و مقتدای مؤمنان و شهیدان و آزادگان، حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی، بگیری، که مثل...

بوی خوش عصیان حزب‌الله، علیه اشرافیگری

بوی خوش عصیان حزب‌الله، علیه اشرافیگری قلم و بیان زادسرجیرفتی, [21.07.17 17:35] https://www.instagram.com/p/BWzzK9djf_b/ زادسرجیرفتی: از عید سعید فطر و شعر حماسی دکتر میثم مطیعی، و سخنان امروز نماینده محترم دانشجویان، قبل از خطبه‌های نماز جمعه، بوی خوش انقلاب و عصیان اهل ولاء، علیه اشرافیگری و کداخداپرستی استشمام می‌شود. به گمانم طولی نکشد که شعار "روحانی امریکایی،...

به امید تودهنی زدن به ترامپ بدکاره

به امید تودهنی زدن به ترامپ بدکاره ما که جزو انقلابیان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، به راه، آمان و اهدافمان، آگاه، مؤمن، مصمم و جدی بودیم، و اکنون نیز، و تا زنده هستیم ان‌شاءالله چنینیم. بنده و مانند نگارنده، یقین و ایمان داشتیم که شکنجه دیدن در راه خدا، ثواب دارد، سرباز امام زمان علیه‌السلام...

امریکا که ایران نیست که رئیس جمهورش

امریکا که ایران نیست که رئیس جمهورش امریکا که مثل کشور ما که نیست که رئیس جمهور بتواند حتی خدای‌ناکرده ساز مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران را هم، کوک کند. یا عناصر مخالف اصل نظام را، مسؤولیت بدهد. یا مقابل حکومت پنهان (رهبری) امریکا بایستد، هرگز، کما...

دغدغه‌هایی از فضای مجازی کشور(2)

دغدغه‌هایی از فضای مجازی کشور(2) اغلاط املایی تا دلتان بخواهد. زیاد خوانده و می‌خوانیم که "خواهش می‌کنم"، را خواهشاً می‌نویسند؟ "ثانیا"، را دوماً، "ثالثاً" را سوماً، ...، "تاسعاً"، را نهماً، و قس علی هذا. حالا هرچه بگویید آقا، در زبان فارسی تنوین نداریم. شما دکتر شدید، فوق لیسانس گرفتید، نماینده مجلس بوده‌اید، باید...

طنز کمدین ها، و عصبی شدن اصلاح‌طلبان

طنز کمدین ها، و عصبی شدن اصلاح‌طلبان در استخر اختصاصی فرح دیبا در کوشک، و در حال شنا و در کمال سلامت جسم و تن، دعوت حق را لبیک گفته است، و اینک کسی نمی‌تواند به سبب مرگ اینچنینی آن مرحوم، بر نظام مردمسالاری دینی، انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای عظیم‌الشأن مدظله‌العالی، انقلابیون ولایتمدار، حزب‌الله راستین، اصول‌گرایان...

بگویند ... آقازاده جاسوس است تعجب ...

بگویند ... آقازاده جاسوس است تعجب ... كسانی در انگلستان موفق شدند دكترا بگیرند كه تز دكتراشان را آنان برایشان معین كرده‌اند و اطلاعات ریز را از اینان گرفته‌اند، مثلاً گفته‌اند شما تز دكترایت را راجع به ایلات و قبایل ایرانی، شما راجع به ساخت و ساز مسكن در ایران، شما راجع به عملكرد سپاه پاسداران از...